Descripció:
En aquest curs els participants aplicaran solucions d’accessibilitat universal per superar i compensar les desigualtats existents (bretxa digital) i per garantir que tot l’alumnat pugui accedir a les tecnologies digitals atenent a les necessitats educatives personals. A més, adaptaran activitats d’ensenyament-aprenentatge amb les que treballen habitualment que compleixi amb els requisits d’accessibilitat marcats pel Disseny Universal d’Aprenentatge.
Per a la realització d’aquest curs és imprescindible ser docent en actiu.
Objectius generals
Objectius específics
La formació és 100% no presencial.
Els participants tindran al seu abast tots els continguts ordenats i seqüenciats per aconseguir l’objectiu de l’assoliment dels objectius establerts. Cada participant haurà de realitzar de manera individual el lliurament, o participació activa, en les eines d’avaluació i seguiment d’aquesta secció.
Els continguts estan seqüenciats amb la finalitat de poder enllaçar les tasques empíriques i reflexives de les diferents seccions de les quals es compon. S’empraran diferents recursos digitals per aproximar els continguts als participants: presentacions, documents, vídeos, etc. L’objectiu de fer servir recursos digitals diferents, és encoratjar als participants, oferint un ventall de formes de representació tal com marca el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) i deixar palès les possibilitats existents en un entorn formatiu digital. A més els continguts i aprenentatges adquirits tenen l’objectiu de ser transferibles per als participants en l’exercici de la funció docent.
El formador vetllarà entre d’altres aspectes:
Dinamitzarà els fòrums del tema, tot remarcant la seva obligatorietat, iniciant debats, preguntes o punts de partida per aconseguir una reflexió tant individual com col·lectiva dels participants.
Guillermo Guerrero Hernandez
José García Egea
Christòfol-Lluís Thwaite Rivas
Daniel Guerrero
Avaluació
Els aspectes a tenir presents de l’avaluació són les següents:
En tractar-se d’una formació 100% no presencial, es proposen les següents tasques o evidències a dur a terme:
Requisits de la certificació
S’han d’avaluar el 100% de les activitats desenvolupades de manera satisfactòria en la modalitat no presencial.
Amb el reconeixement del Departament d’Educació.
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022