Descripció:
En aquest curs es vol enfortir i millorar les estratègies d’ensenyament i aprenentatge de diferents formes. Els participants prendran activitats d’ensenyament-aprenentatge que treballen habitualment a l’aula i les adaptaran per incloure les tecnologies digitals per oferir suport i orientació a l’alumnat i per promoure l’aprenentatge entre iguals. A més, utilitzaran un espai d’intercanvi entre iguals per a cada etapa educativa i especialitat, per consolidar els aprenentatges d’aquesta àrea de la competència.
Per a la realització d’aquest curs és imprescindible ser docent en actiu.
Objectius generals
Objectius específics
1. 1. Utilitzar les tecnologies digitals del centre per obtenir retroacció immediata sobre l’activitat de l’alumnat i sobre les dificultats que ha trobat en el procés d’aprenentatge amb la finalitat d’intervenir-hi quan calgui.
1.2. Disposar d’un procediment per incloure les tecnologies digitals, de manera sistemàtica i adequada a les característiques del seu alumnat, amb la finalitat d’ajudar a superar les dificultats que puguin sorgir durant el procés d’adquisició d’un aprenentatge concret.
2.1. Configurar, de manera autònoma, les funcionalitats de les tecnologies digitals proporcionades per l’AE i pels titulars del centre que són més apropiades per implementar o donar suport a les activitats d’aprenentatge entre iguals adaptades a les característiques del seu alumnat.
2.2. Proporcionar al seu alumnat orientacions i instruccions contextualitzades que els faciliten el desenvolupament d’activitats d’aprenentatge entre iguals dins de l’aula, usant les tecnologies digitals.
La formació és 100% no presencial.
Els participants tindran al seu abast tots els continguts ordenats i seqüenciats per aconseguir l’objectiu de l’assoliment dels objectius establerts. Cada participant haurà de realitzar de manera individual el lliurament, o participació activa, en les eines d’avaluació i seguiment d’aquesta secció.
Els continguts estan seqüenciats amb la finalitat de poder enllaçar les tasques empíriques i reflexives de les diferents seccions de les quals es compon. S’empraran diferents recursos digitals per aproximar els continguts als participants: presentacions, documents, vídeos, etc. L’objectiu de fer servir recursos digitals diferents, és encoratjar als participants, oferint un ventall de formes de representació tal com marca el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) i deixar palès les possibilitats existents en un entorn formatiu digital. A més, els continguts i aprenentatges adquirits tenen l’objectiu de ser transferibles per als participants en l’exercici de la funció docent.
El formador vetllarà entre d’altres aspectes:
Guillermo Guerrero Hernandez
José García Egea
Christòfol-Lluís Thwaite Rivas
Daniel Guerrero
Avaluació
Els aspectes a tenir presents de l’avaluació són les següents:
En tractar-se d’una formació 100% no presencial, es proposen les següents tasques o evidències a dur a terme:
Requisits de la certificació
S’han d’avaluar el 100% de les activitats desenvolupades de manera satisfactòria en la modalitat no presencial.
Amb el reconeixement del Departament d’Educació.
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022