Descripció:
Aquest curs té com a objectiu principal treballar la cerca, selecció, caracterització i difusió de continguts digitals. Els participants escolliran un contingut educatiu (o situació d’aprenentatge) rellevant per a la seva etapa educativa i a partir del mateix desenvoluparan tot el recorregut de la cura de continguts utilitzant eines que s’explicaran en el transcurs de l’activitat. A més, en aquesta activitat es promourà la difusió dels continguts curats i treballats entre els participants que comparteixin etapa i/o especialitat.
Per a la realització d’aquest curs és imprescindible ser docent en actiu.
Objectius generals
Objectius específics
1.1. Aplicar de forma autònoma criteris didàctics, tècnics i científics en la cerca i la selecció de continguts educatius digitals que s’ajustin a una situació concreta d’aprenentatge.
1.2. Utilitzar cerques que permeten localitzar diferents formats de contingut i seleccionar els que afavoreixen la motivació, implicació i la participació de tot l’alumnat en una mateixa activitat.
2.1. Analitzar la idoneïtat de continguts digitals ja existents i aplicar de manera autònoma criteris didàctics, disciplinaris i tècnics per adaptar-los a una situació d’aprenentatge concreta.
2.2. Utilitzar les eines d’autor per editar continguts educatius digitals i substituir o modificar alguns dels seus elements, incloent-hi les seves metadades.
La formació és 100% no presencial.
Els participants tindran al seu abast tots els continguts ordenats i seqüenciats per aconseguir l’objectiu de l’assoliment dels objectius establerts. Cada participant haurà de realitzar de manera individual el lliurament, o participació activa, en les eines d’avaluació i seguiment d’aquesta secció.
Els continguts estan seqüenciats amb la finalitat de poder enllaçar les tasques empíriques i reflexives de les diferents seccions de les quals es compon. S’empraran diferents recursos digitals per aproximar els continguts als participants: presentacions, documents, vídeos, etc. L’objectiu de fer servir recursos digitals diferents és encoratjar als participants, oferint un ventall de formes de representació tal com marca el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) i deixar paleses les possibilitats existents en un entorn formatiu digital. A més els continguts i aprenentatges adquirits tenen l’objectiu de ser transferibles per als participants en l’exercici de la funció docent.
El formador vetllarà entre d’altres aspectes:
Guillermo Guerrero Hernandez
José García Egea
Christòfol-Lluís Thwaite Rivas
Daniel Guerrero
Avaluació
Els aspectes a tenir presents de l’avaluació són les següents:
En tractar-se d’una formació 100% no presencial, es proposen les següents tasques o evidències a dur a terme:
Requisits de la certificació
S’han d’avaluar el 100% de les activitats desenvolupades de manera satisfactòria en la modalitat no presencial.
Amb el reconeixement del Departament d’Educació.
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022