1. Comunicació Organitzativa.
En aquesta secció es treballaran els continguts referents a:
Correu corporatiu, confecció de grups, programació d’enviaments, signatura automàtica dels correus, resposta automàtica i tipus de destinataris. Eina de comunicació entre docents i alumnat.
2. Participació, col·laboració i coordinació professional.
Conèixer el pla digital de centre, entendre els seus objectius i la necessitat d’emprar les eines comunicatives adients i estipulades pel centre educatiu. Es treballaran els entorns col·laboratius a partir de les principals plataformes digitals per aconseguir una sincronització i coordinació asíncrona de la tasca docent.
S’introduirà el coneixement de l’arquitectura iCloud dels Servidors (serveis disponibles al núvol) i les bones praxis de les eines col·laboratives en el núvol, per tenir present com encarar la tasca docent digital en el centre educatiu. A partir de la compartició de documents, i tenint presents els diversos rols dels participants en la confecció i revisió de la documentació, es veurà una eina bàsica de coordinació i col·laboració. Finalment, es realitzarà un estudi de la importància de l’historial de les versions de la generació i actualització d’aquesta documentació de centre.
3. Pràctica reflexiva.
Inicialment, tots els participants hauran de realitzar el SELFIE per tenir consciència en quin punt estan del seu desenvolupament competencial digital.
Fer una reflexió, el més real possible, del desenvolupament digital dels participants amb possibles projectes del pla digital de centre.
4. Desenvolupament professional docent.
Mostrar diversos portals disponibles per al desenvolupament digital dels participants. Com accedir i com poder millorar les competències digitals segons les necessitats. Es farà una aproximació a la importància dels plans de formació estratègics, tant de centre de treball del participant, com del Departament d’Educació.
5. Protecció de dades personals, privacitat, seguretat i benestar digital.
Treballar la importància i bones praxis sobre la seguretat de les dades de cada participant a Internet. Es veuen exemples i eines per a gestionar les credencials, així com millorar l’ús de contrasenyes i bones praxis al respecte.
Treballar i reflexionar sobre la importància en la protecció de dades i la seguretat del jo digital, per aconseguir un benestar digital idoni pel desenvolupament docent i del nostre alumnat a Internet.
Reflexionar sobre les principals situacions de risc que l’entorn digital actual: ciberassetjament, phishing i d’altres. Finalment, es veuran els aspectes més importants que aporten les xarxes socials i la seva relació amb un ús responsable d’aquests entorns i la tecnologia.