La comunicació és la base de les nostres relacions tant a a la empresa com a nivell personal.

La política y cultura empresarials es comparteixen mitjançant la comunicació.

Hem de comunicar-nos externament amb els clients, internament entre tot el personal y entre els departaments pn es genera la convivència personal i el clima laboral.

La comunicació deriva del nostre perfil psicològic i nostres relacions interpersonals, dels comportaments, percepcions i actituds individuals. Millorant la nostra comunicació millorem les nostres relacions.

El llenguatge verbal, no verbal i paraverval , així com l’escolta activa conformen els quatre aspectes fonamentals així com aspectes que milloren el missatge.

F07. Comunicació

0,00 

Objectius

 Identificar el propi estil de comunicació i el dels altres.
 Millorar la capacitat d’adaptació comunicativa en entorns professionals diversos.
 Desenvolupar habilitats d’escolta activa, empatia i assertivitat.
 Reconèixer i gestionar estils de comunicació difícils (agressiu, passiu…)
 Aplicar eines pràctiques per a una comunicació més clara, efectiva i coŀlaborativa.

Continguts

Estils de comunicació: conèixer-se per adaptar-se.
o Autodiagnòstic: identificació del propi estil de comunicació (model
cromàtic).
o Característiques dels diferents estils: fortaleses i riscos
 Els fonaments de la comunicació interpersonal
o Comunicació verbal i no verbal: claus i incoherències habituals.
o Escolta activa, empatia i feedback constructiu.
 Comunicació assertiva en contextos professionals
o Assertivitat vs. Passivitat i agressivitat
o Tècniques assertives per expressar opinions, demanar, dir que no i resoldre
conflictes.
 Gestió de situacions comunicatives difícils
o Com afrontar malentesos, tensions o actituds reactives
o Estratègies per gestionar converses delicades amb confiança
 Pla d’acció personal
o Reflexió individual: quines habilitats em cal reforçar?
o Tancament i avaluació participativa.

Metodologia

 Tests individuals de preferències comunicatives (basats en models cromàtics).
 Dinàmiques de grup per vivenciar els diferents estils.
 Visionat de vídeos i anàlisi pràctica.
 Role plays per entrenar habilitats socials i comunicatives.
 Reflexió guiada i espais d’intercanvi entre participants.

Docent/s

Laura Moya

Consultora, formadora i coach a Vidal & Moya Consultors. Amb una llarga trajectòria al
sector farmacèutic, ha liderat projectes de desenvolupament de negoci i formació
d’equips de treball. Diplomada en Ciències Empresarials i Turisme, amb Màsters en
Direcció de Recursos Humans i Direcció de Control de Gestió. Formadora certificada,
especialitzada en competències professionals, lideratge i comunicació en entorns
professionals exigents.

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot