Juguem a l’aula

En aquest curs online de 30 hores impartit en modalitat asíncrona, aprendrem què significa gamificar i per quins motius tant teòrics com pràctics pot arribar a ser molt interessant introduir el joc a l’aula. Aprendrem a implementar la gamificació a l’aula a través de diversos recursos i consells. Al final de curs sortirem amb un projecte de gamificació per a desenvolupar alguna activitat a l’aula, i a partir d’aquí poder ser autònoms per a poder realitzar projectes de gamificació en els diferents nivells educatius.

Gamificació a l’aula

50,00 

Objectius

  • Aprendre què és la gamificació
  • Descobrir tot el potencial d’aplicar la gamificació a l’aula
  • Veure diverses aplicacions a l’aula de la gamificació
  • Aprendre a gamificar activitats
  • Donar recursos al docent per convertir la seva aula en gamificada
  • Tenir en compte els nous models educatius a l’aula i veure en quins casos pot ser més efectiu aplicar la gamificació
  • Desenvolupar una unitat didàctica / situació d’aprenentatge a través d’aquesta metodologia

Continguts

Mòdul 1: La Gamificació

  • Com es defineix la gamificació
  • Quins elements donen valor a l’educació gamificada
  • Com fer una aula gamificada
  • Avantatges que ens aporta

Mòdul 2: Teories educatives que avalen la gamificació

  • Teories educatives que avalen l’escola gamificada
  • Crítiques teòriques als jocs a l’aula

Mòdul 3: La gamificació, l’aprenentatge i la inclusió

  • L’atenció individualitzada a través de la gamificació
  • L’atenció a la diversitat a través de la gamificació
  • Utilitzar la gamificació per fer classes adaptades i adaptatives

Mòdul 4: Exemples i recursos per aplicar a l’aula i com desenvolupar continguts a través de la gamificació

  • Recursos per aplicar a l’aula
  • Com convertir una classe en gamificada
  • Com desenvolupar continguts gamificats
  • Com desenvolupar una unitat didàctica tenint en compte la gamificació i l’aula invertida

Metodologia

Formació asíncrona 100% online amb la plataforma moodle: 27 hores de seguiment i acompanyament amb el docent + 3 hores de treball personal. Horari a conveniència del participant.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Docent/s

Marc Troyano Roca

Psicopedagog, antropòleg, gestor cultural i docent

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • A partir de les lectures i interaccions, cal entregar un document reflexiu sobre què és la gamificació i en quines situacions podria ser útil aplicar-la.
  • Aportacions al debat amb les nostres experiències amb la gamificació, amb situacions potencialment gamificables.
  • Fer aportacions de recursos de gamificació on caldrà fer dues aportacions noves.
  • Crear una unitat didàctica amb continguts gamificats.
  • Dur a la pràctica amb els companys de classe una activitat de la unitat didàctica.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  • Respondre el qüestionari de satisfacció.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 09/04/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Et pot interessar

Ensenyament i educació

Google classroom

Google classroom

Ensenyament i educació

Introducció a Moodle

Introducció a Moodle

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot