Aquest curs online de 30 hores va adreçat a professionals de l’educació secundària amb voluntat d’actualitzar i enriquir la seva pràctica docent mitjançant l’ús estratègic de la intel·ligència artificial. A partir del coneixement didàctic i curricular previ, es facilita l’aprofundiment en eines com ChatGPT per optimitzar processos com el disseny d’activitats, la creació de situacions d’aprenentatge competencials i l’elaboració d’instruments d’avaluació.
La formació posa l’accent en com transferir els criteris pedagògics consolidats a entorns digitals intel·ligents, per tal de potenciar la creativitat, la personalització de propostes i l’eficiència en la planificació. Així mateix, es reflexiona sobre l’ús crític, ètic i responsable d’aquestes tecnologies emergents en contextos educatius reals.
60,00 €
Mòdul 1 – Introducció a la IA educativa: present i escenaris de futur
Objectiu: Comprendre les bases del funcionament de la IA i analitzar les seves aplicacions actuals i potencials en l’àmbit educatiu.
Continguts:
Mòdul 2 – Disseny de situacions d’aprenentatge amb suport de la IA
Objectiu: Aplicar la IA per generar i estructurar situacions d’aprenentatge competencials, contextualitzades i significatives.
Continguts:
Mòdul 3 – Generació de materials didàctics i instruments d’avaluació
Objectiu: Utilitzar la IA per crear o adaptar recursos educatius i construir instruments d’avaluació alineats amb els objectius d’aprenentatge.
Continguts:
Mòdul 4 – L’avaluació amb suport de la IA: criteris, feedback i seguiment
Objectiu: Explorar com la IA pot ajudar en els processos d’avaluació formativa i sumativa, facilitant el feedback i la metacognició.
Continguts:
Formació 100% online i asíncrona amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal. Horari a la conveniència del/la participant.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i participants.
AVALUACIÓ DE L’APROFITAMENT:
Mòdul 1 – Introducció a la IA educativa:
Activitats:
Mòdul 2 – Disseny de situacions d’aprenentatge amb IA:
Activitat:
Disseny assistit amb IA d’una situació d’aprenentatge contextualitzada, seguint el format del currículum competencial. Incloure com a mínim: context, repte, temporització, producte final i integració de competències. S’haurà de lliurar un document amb el disseny i un comentari personal al moodle.
Mòdul 3 – Creació de materials didàctics i instruments d’avaluació:
Activitat:
Creació de dos recursos didàctics amb IA (ex: exercici i rúbrica) per a una situació d’aprenentatge real. Cal justificar-ne la pertinença i revisar els resultats generats per la IA. Caldrà penjar un document a la plataforma virtual amb els documents, els materials creats i una autoavaluació del procés
Mòdul 4 – Avaluació amb suport de la IA:
Activitats:
Criteris d’avaluació:
AVALUACIÓ DE LA SATISFACCIÓ:
REQUISITS DE CERTIFICACIÓ:
Activitat reconeguda en resolució de data 14/05/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Perfil de Competència Digital acreditat.