El paper trascendent del lideratge motivacional, el PNL i el coaching als centres

Aquest curs online asíncron de 30 hores ofereix al docent eines per desenvolupar una comunicació assertiva i potenciar el seu lideratge dins el centre educatiu, tant amb l’alumnat com amb les famílies i l’equip docent. A través de tècniques de coaching educatiu i Programació Neurolingüística (PNL), es facilita la millora de les relacions interpersonals, la gestió emocional i la capacitat de motivar i guiar processos de canvi dins l’escola.

Comunicació assertiva i lideratge

50,00 

Objectius

• Comprendre la importància de la comunicació assertiva en l’àmbit educatiu.
• Descobrir el potencial de la comunicació i el lideratge per motivar i transformar els entorns educatius.
• Aprendre estratègies concretes de comunicació assertiva per aplicar amb alumnes, famílies i equips docents.
• Donar eines de coaching i PNL per potenciar el lideratge i la gestió emocional al centre educatiu.

Continguts

Mòdul 1: Fonaments del lideratge i la comunicació

• Què és el lideratge educatiu i com impacta en l’èxit escolar.
• La comunicació assertiva com a eina de lideratge.
• Rols del docent: líder, coach i referent motivacional.

Mòdul 2: Estratègies de comunicació assertiva

• Principis i tècniques de la comunicació assertiva.
• Gestió d’emocions i creences limitants.
• Com crear relacions positives amb alumnes, famílies i equips docents.

Mòdul 3: Coaching i Programació Neurolingüística a l’aula

• Bases del coaching educatiu i la PNL.
• Aplicació de tècniques de motivació i millora de l’autoconfiança.
• Comunicació positiva per transformar entorns educatius.

Mòdul 4: Lideratge motivacional i lideratge del canvi

• Característiques i habilitats del líder motivacional.
• Estratègies per liderar el canvi en centres educatius.
• Autoavaluació i plans d’acció per a la millora del lideratge i la comunicació.

Metodologia

Formació asíncrona amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre formadora i participants.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

• Participar activament en un fòrum on es reflexionarà sobre situacions de comunicació assertiva i lideratge dins l’entorn educatiu. Es valorarà una aportació mínima per alumne.
• Elaborar un document amb propostes d’estratègies concretes per millorar la comunicació assertiva i la cohesió entre alumnes, famílies i equips docents.
• Dissenyar un pla d’actuació per millorar el propi lideratge i la comunicació assertiva al centre educatiu, a partir d’un cas pràctic.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’Escola Bressol.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en el 80 % dels fòrums.
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  • Respondre el qüestionari de satisfacció.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 14/05/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot