El paper trascendent del lideratge motivacional, el PNL i el coaching als centres
Aquest curs online asíncron de 30 hores ofereix al docent eines per desenvolupar una comunicació assertiva i potenciar el seu lideratge dins el centre educatiu, tant amb l’alumnat com amb les famílies i l’equip docent. A través de tècniques de coaching educatiu i Programació Neurolingüística (PNL), es facilita la millora de les relacions interpersonals, la gestió emocional i la capacitat de motivar i guiar processos de canvi dins l’escola.
50,00 €
• Comprendre la importància de la comunicació assertiva en l’àmbit educatiu.
• Descobrir el potencial de la comunicació i el lideratge per motivar i transformar els entorns educatius.
• Aprendre estratègies concretes de comunicació assertiva per aplicar amb alumnes, famílies i equips docents.
• Donar eines de coaching i PNL per potenciar el lideratge i la gestió emocional al centre educatiu.
Mòdul 1: Fonaments del lideratge i la comunicació
• Què és el lideratge educatiu i com impacta en l’èxit escolar.
• La comunicació assertiva com a eina de lideratge.
• Rols del docent: líder, coach i referent motivacional.
Mòdul 2: Estratègies de comunicació assertiva
• Principis i tècniques de la comunicació assertiva.
• Gestió d’emocions i creences limitants.
• Com crear relacions positives amb alumnes, famílies i equips docents.
Mòdul 3: Coaching i Programació Neurolingüística a l’aula
• Bases del coaching educatiu i la PNL.
• Aplicació de tècniques de motivació i millora de l’autoconfiança.
• Comunicació positiva per transformar entorns educatius.
Mòdul 4: Lideratge motivacional i lideratge del canvi
• Característiques i habilitats del líder motivacional.
• Estratègies per liderar el canvi en centres educatius.
• Autoavaluació i plans d’acció per a la millora del lideratge i la comunicació.
Formació asíncrona amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre formadora i participants.
Avaluació de l’aprofitament
• Participar activament en un fòrum on es reflexionarà sobre situacions de comunicació assertiva i lideratge dins l’entorn educatiu. Es valorarà una aportació mínima per alumne.
• Elaborar un document amb propostes d’estratègies concretes per millorar la comunicació assertiva i la cohesió entre alumnes, famílies i equips docents.
• Dissenyar un pla d’actuació per millorar el propi lideratge i la comunicació assertiva al centre educatiu, a partir d’un cas pràctic.
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Activitat reconeguda en resolució de data 14/05/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).