Com ensenyar els infants a llegir i escriure

Aquest curs en línia de 30 hores ofereix entendre el procés de lectoescriptura que realitzen els infants a l’hora de llegir i escriure des dels inicis. Un curs que permetrà als docents ser conscient de quines són les diferents, etapes, processos, metodologies i recursos aplicables a l’aula que permetin desenvolupar en els infants estratègies per arribar a la fita de ser lectors i escriptors autònoms.

 

 

Aprendre a llegir i escriure. El procés lectoescriptor: coneixement i eines

50,00 

Objectius

  • Adquirir una idea organitzada del procés de la lectoescriptura
  • Entendre el procés lector i les seves fases
  • Mètodes per aprendre a llegir
  • Etapes de l’escriptura
  • Motivar als alumnes a llançar-se a llegir i escriure gaudint de l’aprenentatge de la lectoescriptura
  • Desenvolupar pràctiques reals i compartir-les entre els docents
  • Preveure les possibles dificultats d’aprenentatge davant el procés de lectoescriptura

Continguts

Mòdul 1: Bases de la lectoescriptura

  • Que entenem per lectoescriptura
  • Factors neuropsicològics que intervenen en la lectoescriptura
  • Mètodes i estratègies de lectoescriptura
  • Beneficis de la lectoescriptura

Mòdul 2: L’alumne lector i l’acompanyament (rol) del mestr@

  • Què i com és el procés lector (procés d’aprenentatge de la lectura).
  • Etapes del procés lector
  • Mètodes de lectura
  • Consciència Fonològica
  • Lectura comprensiva
  • Fita: Lectors amb fluïdesa i vocabulari
  • Motivació dels infants a la lectura.

Mòdul 3: Inici de l’escriptura

  • Etapes de desenvolupament de l’escriptura
  • Preescriptura
  • Fases de l’escriptura
  • Activitats del Grafisme
  • Lletra de pal o lletra lligada?

Mòdul 4: Recursos pedagògics aplicables a l’aula: metodologies i propostes.

  • Metodologies per treballar la lectoescriptura
  • Propostes de lectura i Escriptura
  • Biblioteca d’aula

Mòdul 5: Prevenció i identificació de les possibles dificultats davant la lectoescriptura

  • Prevenció de les possibles dificultats
  • Identificació de les dificultats de la lectoescriptura

Metodologia

Formació asincrònica 100% online amb la plataforma moodle: 27 hores de seguiment i acompanyament amb la docent + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.

Docent/s

Verònica Espelta Moragues
Docent i Pedagoga

Certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts.
  • Lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  • Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
  • Respondre el qüestionari de satisfacció.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 09/04/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Et pot interessar

Ensenyament i educació

Google classroom

Google classroom

Ensenyament i educació

Introducció a Moodle

Introducció a Moodle

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot