L’educació emocional a l’aula: identifiquem, gestionem i acompanyem les emocions

Qualsevol crisi o dificultat, ens ha de permetre veure una oportunitat de canvi, una oportunitat per a facilitar que el nostre alumnat creixi i es converteixin en futures persones resilients. L’educació emocional, per tant, ha de ser un pilar fonamental en els plans d’acció tutorial dels centres durant aquest curs escolar.

Actualment, emergeix la necessitat a l’escola d’oferir presència, seguretat i tenir la capacitat per acollir i sostenir als alumnes, fent un acompanyament emocional amb qualitat i consciència.

Fer un acompanyament emocional significa acollir l’infant des d’on està, amb el que està passant i sentint, respectant el seu ritme i el seu procés. Identificar, expressar, gestionar i buscar eines i recursos per transitar aquelles emocions i resoldre el que està passant.

En aquesta formació presentem: què són les emocions i per a què serveixen, quines són les emocions bàsiques, la diferència entre emoció, sentiment i sensació, què és el cicle de necessitats, com acompanyar cada emoció amb els infants a l’aula, i tècniques i recursos per a treballar i gestionar les emocions dins l’aula.

 

Acompanyament emocional i educatiu a l’aula

70,00 

Objectius

  • Saber què són els processos emocionals i quin és el seu funcionament.
  • Conèixer les funcions de cada emoció bàsica.
  • Prendre consciència de les pròpies emocions i adquirir eines i estratègies per millorar i créixer personalment.
  • Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
  • Adquirir eines i estratègies per a fer un acompanyament emocional respectuós amb infants (0-12) dins l’aula

Continguts

Mòdul 1: Les emocions com a canal d’expressió.

  • Què són les emocions
  • Quines emocions existeixen i per a què serveixen
  • Cos-emoció-pensament

Mòdul 2: Les 4 emocions bàsiques

  • La tristesa-por-ràbia i alegria
  • Com acompanyar als nens en aquestes emocions

Mòdul 3: Gestió i expressió de les emocions

  • Canals d’expressions dels nens i adolescents
  • Cicle de necessitats
  • Què sento, què vull dir i què necessito
  • Recursos per acompanyar en la gestió de les emocions

Mòdul 4: La vinculació a l’aula

  • Que són els vincles afectius
  • Tipus de vincles
  • El mestre com a tutor de Resiliència
  • El triangle d’aprenentatge: com afecten les relacions en l’aprenentatge

Metodologia

Formació 100% online i asincrònica amb la plataforma moodle. 40 hores: 36 hores d’acompanyament i seguiment amb la formadora i 4 hores de treball personal. Horari a conveniència del/la participant.

Es faran exposicions teòriques, combinant amb dinàmiques pràctiques i espais de reflexió i debat entre el grup.

Docent/s

Laura Duran

Mestre de Primària i Educació especial. Terapeuta Gestalt especialista en nens i adolescents. Intervenció sistèmica.

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • Recull de recursos per a poder fer un adequat acompanyament emocional dins aula (en diversos nivells)
  • Treball de reflexió i introspecció sobre què ha significat per a mi aquesta formació.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació de mínim 80% als fòrums
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
  • Respondre el qüestionari de satisfacció.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 21/02/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Perfil

Perfil de Diversitat i educació especial acreditat.

Testimonis

“M’ha agradat molt el curs, és molt interessant i tot ser moltes hores han sigut molt interessants i tot el material utilitzat és molt adient.
M’ha encantat la confiança que et transmet la formadora i la seva paciència i empatia. Et dona moltes idees i et fa veure la vida amb una altra mirada. Per poder aplicar al nostre dia a dia com a docents.” Isabel Mena Navarro

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot