Prevenció i detecció de possibles situacions de risc i de vulnerabilitat mental a l’aula
La salut mental esdevé una realitat fonamental per al desenvolupament sa i positiu de la persona i la seva adaptació a l’entorn present i futur. Malauradament, en els darrers anys observem un augment significatiu dels trastorns psicològics en totes les franges d’edat. Les xifres ens diuen que un de cada quatre infants pateix o patirà un trastorn mental en el proper any.
Davant aquesta situació, l’entorn escolar i la pròpia aula són un espai privilegiat per treballar el concepte de salut mental, de la manera més àmplia possible entre el nostre alumnat. Els docents tenim l’oportunitat d’oferir entorns potenciadors de salut mental i patrons de gestió positiva del món interior i de les vivències d’infants i adolescents. Des de l’aula podem també fer una gran tasca de prevenció i detecció de possibles situacions de risc i de trastorns mentals.
En aquest curs ens plantegem l’objectiu de crear un espai per compartir reflexions, adquirir un marc teòric consolidat i proporcionar eines i recursos per treballar i afavorir la salut mental a l’aula i a l’entorn escolar. Clàssica és ja aquella definició de l’OMS que defineix la salut mental com quelcom molt més ampli que l’absència de trastorn.
Curs online de 30 hores de durada.