Coneix els avantatges de la papiroflèxia: a nivell competencial i de sabers, i també a nivell creatiu i emocional
Aquest curs online de 30 hores pretén mostrar el gran abast de la papiroflèxia, especialment en l’aprenentatge de les matemàtiques. L’objectiu de la formació és donar eines i recursos perquè el docent pugui incloure fàcilment la papiroflèxia o origami a l’aula i sigui coneixedor dels seus avantatges en l’educació de l’alumnat, a nivell competencial i de sabers però també a nivell emocional. La seva component tàctil permet, ja d’entrada, fer palpables i visibles conceptes i processos matemàtics abstractes, i incorpora un vessant lúdic i moments de pau i calma a l’aula. A més, veurem que cada plec que forma part del procés de plegatge d’una figura la transforma en una de nova i dona lloc a l’anàlisi de la transformació del paper i de la seva geometria. Per altra banda, quan ens endinsem en el món de la papiroflèxia i també de les matemàtiques, docents i alumnat ens veiem confrontats a reptes que ens desperten emocions diverses, a les que pot ser profitós posar atenció. Plegar paper pot, per exemple, contribuir a augmentar el nostre nivell de tolerància a la frustració. Prendrem consciència d’aquestes emocions que acompanyen els aprenentatges per veure que aquesta mirada i escolta del moment present els transforma en aprenentatges més significatius.
La papiroflèxia a l’aula garanteix activitats riques en connexions: s’enllacen matemàtiques, creativitat i emocions.
70,00 €
Mòdul 1: La papiroflèxia
Mòdul 2: Mètodes de transmissió de la papiroflèxia
Mòdul 3: Matemàtiques i papiroflèxia
Mòdul 4: Projectes de matemàtiques per a l’aula
Els materials seran dipositats a la plataforma Moodle (formació i acompanyament asincrònic de 24 hores), on, a banda de documentació original preparada per aquest curs, hi haurà enllaços a vídeos de YouTube, conferències, i articles.
Formació, acompanyament i seguiment sincrònic per part de la docent (6 hores) utilitzant el programa Zoom.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
• Mínim 80% d’assistència a les sessions sincròniques
• Elaboració del 100% de les activitats proposades
• Participació en, com a mínim, el 80% dels fòrums establerts
• Realització i lliurament correcte de totes les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula. Totes les activitats avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.
Avaluació de l’aprofitament:
Avaluació de la satisfacció:
Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022