Començo ara!… Per on començo?

Aquest curs online de 40 hores impartit en modalitat asíncrona, ofereix al docent eines per al bon funcionament de l’aula. Dona a conèixer els diferents aspectes que configuren la gestió d’aula i com intervenir en cada un d’ells: Des de la pròpia motivació professional, el treball de les emocions per incidir en el comportament de l’alumnat, estratègies concretes per al bon funcionament de la docència i la tutoria i la relació amb les famílies.

Guia per al docent novell

80,00 

Objectius

  • Aprendre la importància del propi estat d’un mateix per incidir positivament en els altres.
  • Descobrir el potencial d’aplicar estratègies de gestió d’aula en benefici de l’alumnat, de l’equip docent i d’un mateix.
  • Aprendre estratègies de gestió de grup per fomentar la convivència, l’atenció a la diversitat i la coeducació.
  • Donar recursos per tenir relacions positives amb les famílies.

Continguts

Mòdul 1: El rol del docent: la importància del docent líder.

  • Estil docent per a una bona gestió d’aula.
  • Motivacions per liderar l’aula.
  • Estratègies del líder efectiu.
  • Liderar per a tots els alumnes.

Mòdul 2: Les emocions dins l’aula.

  • El conflicte a cada etapa.
  • Coeducació i perspectiva de gènere.
  • Documents de centre: NOFC, PdC i PAT.
  • Educació emocional per a la inclusivitat.

Mòdul 3: Estratègies de gestió d’aula

  • Assertivitat i empatia.
  • Escola activa i Programació Neurolingüística.
  • Clima positiu: reflexió i espai mindfulness.
  • Organització d’aula per a la convivència.

Mòdul 4: Comunicació eficient

  • Relació amb les famílies: què, com i quan comunicar-se.
  • L’ús de les vies de comunicació ràpides: mail, telèfon, whatsapp…
  • Com relacionar-se amb altres especialistes: treball en xarxa per a la diversitat.
  • Docents que deixen marca.

Metodologia

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

 

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de gestió de grups i de lideratge i reflexionar sobre la incidència de cada un d’ells en els centres educatius i en la pròpia pràctica docent.
  • A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies i documents de centre es faran servir per a la resolució d’un cas de gestió d’un grup-classe amb problemes de conducta.
  • Cal elaborar un document on es representin maneres de gestionar les relacions amb les famílies, partint d’un supòsit fictici.
  • Elaborar un pla estratègic d’autoavaluació de la tasca del docent amb relació a situacions reals de cohesió i coeducació en centres educatius.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts

Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Testimonis

“Ha estat una formació que ha tocat diversos temes referents al món educatiu, de manera que he pogut repensar i reciclar-me pel que fa a la tasca educativa.

L’acompanyament rebut ha estat molt bo, mentre que poder anar treballant al meu ritme també ha estat un aspecte molt positiu.” Imma Magariño

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot