Centre d’interès i recerca: Aprendre metodologies globalitzadores per aplicar en el context del Nou Currículum

Aquest és un dels 6 minicursos que proposem, que es defineixen com càpsules d’aprenentatge on l’objectiu principal és aprendre metodologies globalitzadores per aplicar en els centres educatius en el context del Nou Currículum: Treball cooperatiu, Treball en aules obertes, Treball intercicle, Treball per ambients, Treball per autogestió del temps, i Centres d’interès i recerca.

Preu especial si t’apuntes als 6 cursos: 200 €. (El preu de cada curs és de 40 €).

La metodologia de centre d’interès o de recerca s’emmarca dins les Situacions d’Aprenentatge proposades pel Departament. És una estratègia de treball que parteix de la motivació de l’alumnat i que potencia les ganes d’investigar. A més, és excel·lent per atendre la diversitat a les aules.

Curs online asíncron de 20 hores de durada.

Centre d’interès i recerca (Nou currículum)

40,00 

Objectius

  • Conèixer la metodologia com a estratègia per incentivar les ganes d’investigar, per part de l’alumnat.
  • Descobrir el potencial de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula i conèixer els beneficis per a l’alumnat així com les repercussions en la gestió d’aula.
  • Aprendre estratègies de metodologia globalitzadora per implementar a l’aula.

Continguts

Mòdul 1: Introducció i contextualització

1.1. Repercussions per a l’alumnat:

1.1.1. L’estat emocional.

1.1.2. Treball de les habilitats socials.

1.1.3. La motivació.

1.2. Repercussions per al docent:

1.2.1. Atenció a la diversitat.

1.2.2. Fomentant la coeducació.

1.2.3. Avaluar les metodologies globalitzades.

1.2.4. La gestió d’aula.

Mòdul 2: Centre d’interès i recerca

2.1. Què és?

2.2. Quin objectiu pedagògic cerca.

2.3 Com portar-lo a la pràctica. Exemples.

 

Metodologia

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 19 hores + 1 hora de treball personal.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

 

Certificació

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Avaluació de l’aprofitament

  • Participar activament en un fòrum per compartir experiències docents.
  • Partint d’un cas real o fictici, elaborar un Pla d’Actuació per a planificar els continguts d’una assignatura basant-se en aquesta metodologia globalitzadora.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 13/12/2023 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot