Preu especial de 160€ si fas aquest curs i el d’Acompanyament emocional i educatiu a l’aula. Consulta’ns

Cuidem i coneguem i els nostres adolescents des del respecte i l’empatia

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen canvis físics, psicològics, emocionals i socials…es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posen en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integral. Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d’apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l’adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d’una mirada interna i respectuosa, i les necessitats que emergeixen en cada una d’elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys).

Curs online de 40 hores impartit en modalitat asíncrona.

Acompanyant i comprenent a l’adolescent

80,00 

Objectius

  • Conèixer i comprendre les diferents etapes de l’adolescència i les seves necessitats i el seu món intern.
  • Construir una mirada més íntegra, global i propera amb els joves.
  • Sensibilitzar als mestres i educadors en aquesta etapa tan efervescent, imprescindible i significativa per al desenvolupament de la persona.
  • Conèixer la relació vital que hi ha vincle i aprenentatge i la figura del mestre resilient.
  • Capacitar al professional de l’educació de recursos per a establir relacions afectives més riques i properes possibles.
  • Capacitar al mestre-educador de recursos per poder fer un acompanyament emocional en aquesta etapa evolutiva, facilitant la comunicació i relacions entre mestre-alumne.

Continguts

Mòdul 1: L’Adolescència

  • Què és l’adolescència
  • Etapes i crisis en l’adolescència

Mòdul 2: L’adolescent al centre educatiu

  • La construcció del caràcter. Teoria del vincle.
  • El mestre com a tutor de Resiliència.

Mòdul 3: El món intern de l’adolescent

  • L’Autoestima, emocions i dol
  • Mecanismes de defensa en l’adolescència
  • Adolescent i les addiccions
  • La sexualitat en l’adolescència

Mòdul 4: L’entorn de l’adolescent

  • El grup i entre iguals
  • La comunicació amb l’adolescent
  • Límits i normes
  • La família

Metodologia

La metodologia durant el curs està dividida en 4 mòduls, on es troba una lectura, audiovisuals i documentals i documents per a veure i llegir, i poder debatre i compartir amb el grup.

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.

Docent/s

Laura Duran Jiménez

Terapeuta Gestalt Infantil i Adolescents. Mestra Primària i Educació Especial

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • Cal portar una bibliografia emocional de la pròpia adolescència que s’entregarà a l’inici del curs.
  • Participar activament en les dinàmiques i casos que es plantejaran en el curs.
  • Recull de recursos per a vincular-se i relacionar-se amb els alumnes i recull de dinàmiques de grup per en realitzar a l’aula amb el grup classe.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.

 

  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació mínim 80% als fòrums

Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Testimonis

-“Ara entenc moltes de les coses que veig i visc en el meu dia a dia amb els adolescents”

-“El curs m’ha fet veure la necessitat que els qui ja hem transitat el camí, el pont de l’adolescència, hem d’ajudar els qui ho estan fent”

-“Em confirma la meva motivació de generar espais als adolescents per expressar-se lliurement, deixar de sentir-se sols i trobar afinitat amb altres”

-“Em quedo amb la idea clara que hem de mirar cap a l’adolescència des del realisme optimista i sense perdre l’alegria, malgrat la complexitat d’aquesta etapa vital i dels temps que ens han tocat viure!”

-“El curs m’ha donat empenta i força per enfocar d’una manera encara més sistèmica i emocional l’atenció que faig a l’alumnat”.

“Felicitar a la FUMH per l’organització d’aquest curs, molt treballat quant al contingut i interessant. Documentació aportada entenedora i estructurada. Crec que en trauré molt de profit per a les meves classes”. C.V.G.

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot