Assoleix el nivell C2 de català! 

Curs pensat per a tots els docents de totes les especialitats, que vulguin o necessitin assolir aquest nivell de llengua catalana a les seves aules

El nostre curs et permetrà aprofundir en el coneixement de la llengua catalana a partir d’activitats similars a les demanades a l’examen oficial de C2.

 

Curs de Català Nivell C2. Formació no reconeguda (preparatori prova oficial)

200,00 

21 en estoc (es poden reservar)

Objectius

  • Comprendre qualsevol text oral o escrit en català independentment del tema, del grau de formalitat, de la seva complexitat i del dialecte.
  • Elaborar textos escrits a partir de la consulta de diversos documents, tant escrits com orals.
  • Emetre un discurs oral a partir de la consulta de diversos documents, tant escrits com orals.
  • Participar en interaccions orals amb fluïdesa.

Continguts

Mòdul 1

  • Propietats del text: adequació.
  • Pautes per a l’expressió escrita.
  • Pautes per a l’expressió oral.
  • La notícia.
  • La taula rodona.

Mòdul 2:

  • Propietats del text: cohesió.
  • Valors semàntics.
  • Derivació i composició.
  • L’article d’opinió.
  • El comunicat de premsa.

Mòdul 3:

  • Propietats del text: coherència.
  • Adverbis i locucions adverbials: tipologia i formació.
  • El text expositiu.
  • L’informe.
  • L’exposició oral.

Mòdul 4:

  • Interferències català-castellà.
  • Lèxic: parelles de mots o expressions.
  • Neologismes, manlleus i calcs.
  • El reportatge.
  • La roda de premsa.

Mòdul 5:

  • Vocabulari tècnic i especialitzat.
  • Verbs: conjugació, verbs pronominals i irregularitats.
  • L’objectivitat i subjectivitat al text.
  • La ressenya.
  • La cloenda.

Mòdul 6:

  • Els pronoms febles.
  • Les fitxes de l’Optimot.
  • Convencions tipogràfiques.
  • El resum.
  • El discurs.

Metodologia

Formació asincrònica amb la plataforma moodle i sincrònica amb el programa meet.

Sessions sincròniques grupals per videoconferència: dijous de 19 a 21 h:

  • 3 d’octubre. Presentació i inici del Mòdul 1
  • 7 de novembre. Inici Mòdul 2
  • 12 de desembre. Inici Mòdul 3
  • 9 de gener. Inici Mòdul 4
  • 6 de febrer. Inici Mòdul 5
  • 6 de març. Inici Mòdul 6
  • 3 d’abril. Tancament del curs.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb dues propostes pràctiques per mòdul (una oral i una escrita) i una sessió virtual mensual que combinarà les intervencions de la professora amb les interaccions entre professora i alumnat.

 

Docent/s

Isabel Carretero Cano

Llicenciada en Filologia catalana i en Teoria de la Literatura i literatura comparada. Professora de Llengua catalana i literatura a secundària i batxillerat. Ha estat professora adjunta de la IOC de català al Graduat en Educació Secundària i preparadora d’opositors a Opos.cat a l’especialitat de Llengua catalana i literatura.

 

Certificació

Un cop finalitzat el curs, la FUMH expedirà certificat als alumnes que hagin assolit el curs amb aprofitament.

Reconeixement

El Departament d’Educació no reconeix formació de preparació a proves o exàmens oficials.

Testimonis

La professora del curs, la Isabel, té un ampli coneixement del tema, té una dedicació molt acurada i dona confiança i alhora exigeix a les assistents del curs. Valoro especialment el que fa als punts discursius i d’elaboració de textos. També trobo molt encertada l’organització del moodle i el material oferit. Miquel Palau Torras.

Participar en aquest curs ha complert les meves expectatives, pel que fa als coneixements com als dubtes que tenia.

He estat molt còmode treballant amb la Isabel i crec que ha estat en tot moment pendent de nosaltres i resolent qualsevol dubte que teníem com a grup.

Penso que els materials són correctes i a mi m’han servit per poder desenvolupar les activitats correctament. El sistema d’entregues el trobo molt encertat per poder anar practicant tots els coneixements que he anat adquirint i és una manera de saber els teus punts forts i els teus punts febles. Olga Recuenco Ramos.

El curs en general ha estat bé i el nivell dels continguts força adequat, ja que he après moltes coses i no ha estat simplement un repàs.

En l’àmbit personal, les correccions ha estat la part més valuosa del curs. Davant de les tasques orals especialment m’he trobat amb dificultats, ja que no estic acostumada a fer discursos orals relacionats amb temes que desconec i la professora ha donat molts detalls a les seves correccions; el feedback ha estat molt positiu. Maica Balsera Carmona.

La docent del curs ha estat eficient, disponible i resolutiva. Els materials del curs m’han semblat adequats i ben organitzats. L’organització del curs em sembla adequada i crec que assoleix els objectius que planteja. Pere D. Piñol Playà

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot