En aquest taller teòric – pràctic, aprendràs estratègies per acompanyar alumnat amb discapacitat visual a la teva aula. Et facilitarem recursos perquè puguis preparar el material i l’espai seguint principis d’accessibilitat. Practicarem un joc de taula inclusiu i cooperatiu dissenyat per tothom, i en particular per a persones daltòniques, acròmats i amb baixa visió.

Taller lúdic per a docents: Com atendre alumnat amb discapacitat visual a l’aula?

80,00 

Estill Voice Craft II: el mètode d’ensenyament vocal creat per Jo Estill.

Objectius

  1. Identificar alumnat amb discapacitat visual a l’aula.
  2. Aplicar criteris d’accessibilitat en la creació del material escolar i de l’espai a l’aula.
  3. Descobrir com la metodologia lúdica i cooperativa pot ser una eina d’inclusió.

Continguts

Objectiu 1:

  • Definició i tipologia de daltonisme, acromatòpsia i baixa visió.
  • Utilitats i avantatges del codi Color ADD, alfabet Braille; metodologies inclusives per a persones amb discapacitat visual.
  • L’atenció a la diversitat millora quan som capaços com a docents d’utilitzar diferents estils d’aprenentatge en l’elaboració del material escolar.

Objectiu 2:

  • Recursos per aplicar en els documents escrits, com ara, tipus de lletra, contrast, alineació, imatges, etc.
  • L’atenció individualitzada facilita que l’alumnat pugui disposar dels recolzaments visuals que necessiti per tal de seguir el ritme d’aprenentatge amb normalitat.
  • Les classes amb espais accessibles són integradors i beneficien moltíssim a tot aquella alumnat amb discapacitat visual.

Objectiu 3:

  • El treball cooperatiu ajuda a la cohesió social de la classe.
  • La metodologia basada en jocs com a factor motivador fa que l’alumnat no tingui en compte les seves diferències.
  • La coeducació és una metodologia educativa que també es pot dur a terme amb els jocs de taula inclusius.

Metodologia

El taller teòric-pràctic parteix d’una metodologia cooperativa, inclusiva i amb perspectiva de gènere. Es compartirà una presentació de power point i s’entregarà material divers. El taller es nodrirà amb les interaccions entre professorat i alumnat.

Docent/s

Àngels Rodriguez Perez

Psicòloga educativa, dinamitzadora comunitària i experta en l’atenció a persones amb discapacitat.

Certificació

En finalitzar la formació s’expediran certificats d’assistència als participants.

Avaluació:

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot