La realitat en els centres educatius està canviant constantment. L’alumne és vist amb una mirada diferent de fa uns anys. Que sigui el centre del seu propi aprenentatge i que el docent ha de ser un guia, fa temps que ho sentim, però com realment això es plasma a les aules? No hi ha una resposta pràctica clara al respecte. Cada docent atén l’infant amb la millor de les eines (perquè no hi ha una formació concreta), però realment arriben aquestes intencions al nen, jove o adult, és a dir, a l’aprenent?
Amb la implementació del nou currículum, la inclusivitat, la universalitat i l’equitat, el rol del docent i el paper de l’aprenent en el seu propi recorregut d’aprenentatge, es torna imprescindible que els docents es converteixin en líders i comunicadors experts, en guies i en coach amb eines per guiar l’alumne fins a arribar a l’èxit en els seus objectius.
Amb aquest Postgrau t’especialitzaràs a tenir eines reals per entendre el funcionament emocional de l’estudiant, comprendre les seves necessitats individuals i acompanyar-lo fins a l’aprenentatge de la mà de les emocions, fent realment de guia de tot el procés.
A través de la Programació Neurolingüística aprendràs com la comunicació entre persones pot influir en els resultats acadèmics de manera directa, i alhora, adquiriràs eines pràctiques per convertir-te en el mentor dels teus propis alumnes. L’èxit educatiu, avui dia, va acompanyat de les emocions i de les relacions positives que siguem capaços de crear dins la comunitat educativa i molt directament amb els nostres infants i joves.
Cerquem crear entorns educatius sans, de benestar emocional, proactius i amb capacitat d’adaptació als canvis constants que vivim en la societat.
Si el docent està preparat per afrontar aquestes situacions i té eines per transmetre el coneixement cuidant la part emocional de l’altre, la millora en l’èxit educatiu està garantit.
Calendari:
Inici: 9 de març de 2024
Fi: 15 de febrer de 2025.
Calendari sessions sincròniques:
Mòdul 1: 15-16-22-23 de març, 5-6-12-13-19-20 d’abril. 20 hores
Mòdul 2: 26-27 d’abril, 3-4-10-11-17-18-24-25 de maig. 20 hores.
Mòdul 3: 31 de maig, 1-7-8-14-15-21-22-28-29 de juny. 25 hores
Mòdul 4: 20-21-27-28 de setembre, 4-5-18-19-25-26 d’octubre. 25 hores
Mòdul 5: 8-9-15-16-22-23-29-30 de novembre, 13-14 de desembre. 25 hores
Mòdul 6: 10-11-17-18-24-25-31 de gener, 1-7-8 de febrer. 20 hores
Formació Online:
Sessions sincròniques grupals en streaming (videoconferència) combinant teoria i pràctiques experimentals amb lectures, dinàmiques, vídeos, àudios i exercicis per fer a casa:
Els divendres de 18.00 a 20.00 h i els dissabtes de 9.00 a 11.00 / 11.30 h.
Els mòduls 3 i 4 s’impartiran en castellà.
2 sessions presencials de presentació i cloenda: 9 de març de 2024 i 15 de febrer de 2025.
Tutories i seguiment asíncron i individualitzat.
Seminaris web d’experts i taules rodones de professionals de reconegut prestigi. Periodicitat trimestral.
CALENDARI
Inici: 15 de març de 2024
Fi: 8 de febrer de 2025.
Calendari sessions sincròniques:
Mòdul 1: 15-16-22-23 de març, 5-6-12-13-19-20 d’abril. 20 hores
Mòdul 2: 26-27 d’abril, 3-4-10-11-17-18-24-25 de maig. 20 hores.
Mòdul 3: 31 de maig, 1-7-8-14-15-21-22-28-29 de juny. 25 hores
Mòdul 4: 20-21-27-28 de setembre, 4-5-18-19-25-26 d’octubre. 25 hores
Mòdul 5: 8-9-15-16-22-23-29-30 de novembre, 13-14 de desembre. 25 hores
Mòdul 6: 10-11-17-18-24-25-31 de gener, 1-7-8 de febrer. 20 hores
Treball Final de Postgrau d’implementació de Coaching i PNL individualitzat i adaptat al context educatiu de cada participant.
Comunitat de suport per promoure el creixement personal i nodrir-nos els uns dels altres.
Mireia Valdés Llonch
Coordinadora pedagògica i formadora dels Mòduls 5 i 6.
Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.
Experta en lideratge motivacional i comunicació per al canvi. Gestió emocional i d’equips humans. Programació Neurolingüística.
Ma. Mercè Berengueras Pont
Formadora del Mòdul 1.
Mestra, psicopedagoga i Inspectora d’Educació.
Coordinadora general del Mòdul 1 d’Estudi del Temari del programa opos.cat de la FUMH.
Docent i coordinadora de l’edició de Barcelona del Postgrau de Direcció de centres educatius de la FUMH.
Professora associada del Departament de Pedagogia Aplicada UAB.
Marc Dalmau Cerdà
Formador del Mòdul 2.
Llicenciat en periodisme (UAB). Expert en coaching de persones i equips, expert en Relacions per valors i en Igualtat de gènere i Acompanyament d’equips i de persones.
Pilar Fegan Justo
Formadora del Mòdul 3. Aquest mòdul s’impartirà en castellà.
Licenciada en Educación, Coach de Vida certificada, Buenos Aires.
Experta en desarrollo de habilidades de Inteligencia Emocional, PNL y valores.
Mentora Internacional Profesional asociada a la Red Global de Mentores (RGM).
Coach en Valores y Relaciones por Valores.
Máster en Inteligencia Emocional y PNL (FundAres, Barcelona).
Máster en Neuropsicología e Inteligencias Múltiples (Universidad de Nebrija).
Patricia Franco Núñez
Formadora del Mòdul 4. Aquest mòdul s’impartirà en castellà.
Partner Zinquo Centro internacional de desarrollo en valores, Perú.
Formadora en Valores, Coach Ontológico PCC por ICF.
Maestra en Docencia universitaria y gestión educativa.
Mentor profesional experto (RGM).
Master en PNL.
Creadora de programas de bienestar emocional y desarrollo personal.
Coordinadora de Actividades y formación de la comunidad de certificados en valores Zinquo, Perú.
Estela Grandas Sagarra
Coordinadora acadèmica del postgrau i coordinadora de l’Aula de docents de la FUMH.
750 hores, 30 crèdits ECTS:
Hores presencials (sessions sincròniques): 135 hores.
Hores no presencials: 210 hores.
Hores de treball personal: 405 hores.
Alumnes amb titulació universitària espanyola
Per accedir a un programa de postgrau amb ple dret has d’estar en possessió d’un títol universitari de grau o equiparable:
o bé:
En cas que s’autoritzi la matrícula sense una titulació universitària, s’obtindrà un certificat d’especialització universitària en comptes del títol de postgrau.
Documentació que has de presentar:
Títol propi de la Universitat de Vic.
Permet sumar crèdits per a concursos de mèrits i trasllats.