4a edició Postgrau en Implementació del Mindfulness. Títol propi UVic.
Implementació del Mindfulness en entorns educatius
És l’únic Postgrau de mindfulness amb 3 Certificacions i en català: – Títol del Postgrau d’Implementació del Mindfulness en entorns educatius per la UVic – Certificat del Programa MBSR (Mindfulness per a la Reducció de l’Estrès) – Certificat del Programa Un Lloc Tranquil (A Still Quiet Place de la Dra. Amy Saltzman)
Aquest títol propi de la UVic permet sumar crèdits per a concursos de mèrits i de trasllats.
Un programa per integrar una forma més oberta i conscient de ser i fer a l’escola.
Unes eines per recuperar el respecte i la comunicació en la comunitat educativa.
Un recorregut conscient i progressiu per integrar la mirada del Mindfulness des de la vivència del docent fins a tot el centre.
MILLORAR L’ATENCIÓ ÉS UN GRAN REPTE EDUCATIU
Per aconseguir que els plantejaments de l’escola del segle XXI canviïn és necessari donar resposta a les necessitats emocionals profundes de totes les persones que en formen part.
POSTGRAU DISSENYAT ESPECÍFICAMENT PER A IMPLEMENTAR L’ATENCIÓ PLENA EN ELS ENTORNS EDUCATIUS.
Es desplega en tres fases:
Entrenament físic, mental i emocional dels docents perquè integrin l’Atenció Plena en el seu dia a dia.
Incorporació de les eines apreses en l’entorn de cada participant.
Disseny i implementació d’un projecte únic i personalitzat.
ONLINE: divendres de 18:30 a 20:30 h PRESENCIAL: 3 jornades en dissabte i 1 intensiu de cap de setmana.
Destinataris:
Mestres d’infantil i primària, professors de secundària, batxillerat i cicles formatius, equips directius de centres educatius
Altres professionals vinculats a l’educació, (psicopedagogs, psicòlegs, mestres d’educació especial, logopedes, treballadors i educadors socials, altres).
Preu:
1.950,00 €1.850,00 €
10% de descompte del preu de sortida pels alumnes i ex alumnes de la UVic. Hauràs d'escriure el codi de cupó UVIC en el moment de pagar, i afegir un document que ho acrediti en la inscripció. 10% de descompte del preu de sortida pels col·legiats en el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Hauràs d'escriure el codi de cupó COL·LEGI en el moment de pagar, i afegir un document que ho acrediti en la inscripció. En el cas que es cumpleixin els 2 requisits, el màxim de descompte aplicable és del 15% amb el cupó FUMH15.
Format:
Presencial i streaming (les sessions quedaran gravades)
4a edició Postgrau en Implementació del Mindfulness. Títol propi UVic.
Reconèixer, gestionar i regular els estats mentals i emocionals que generen estrès i malestar.
Obtenir calma i serenitat per abordar situacions difícils o complexes
Desenvolupar la claredat mental, la creativitat i la intuïció.
Optimitzar la presa de decisions en el dia a dia.
Acceptar les coses que no estan a les nostres mans poder canviar, reconèixer i orientar l’atenció cap aquelles que sí podem canviar.
Millorar l’atenció, la concentració, l’aprenentatge, la responsabilitat, la motivació i el compromís amb tot el que és realment important.
Potenciar en la comunitat educativa, els valors de l’amabilitat, la bondat i la compassió.
Cultivar l’escolta, l’observació i la comunicació, amb empatia i assertivitat.
Acompanyar a les nostres escoles a fer un salt qualitatiu i innovador mitjançant la implementació del Mindfulness.
Continguts
Mòdul 1: El Mindfulness a l’aula, bases i beneficis
Assignatura 1
Origen i evolució del Mindfulness.
Definició de Mindfulness. L’atenció: el valor d’un instant.
Bases conceptuals i evidències científiques.
Signes que indiquen la presència d’estrès.
Beneficis del Mindfulness a nivell personal i professional.
Introducció a la respiració, relaxació i visualització.
La importància del Mindfulness en l’entorn educatiu.
El Mindfulness a l’aula, més enllà d’una simple moda.
Context actual a l’escola. Com pot ajudar Mindfulness?
Qui pot fer Mindfulness?
Estar present en l’experiència. L’entrenament de l’atenció.
La meditació i els seus beneficis. Efectes en l’aprenentatge i la memòria.
Pràctiques i dinàmiques d’introducció a l’atenció plena.
Mòdul 2: Mindfulness per a la gestió de l’estrès en els docents. Programa MBSR
Assignatura 2
L’atenció conscient. La respiració com a àncora en el present.
La percepció i els judicis. No identificar-nos amb els pensaments.
L’estrès com a mecanisme d’emergència per a la supervivència.
Resposta a l’estrès des del Mindfulness.
Gestió de les emocions. Regulació emocional.
Gestió del temps. Aprendre a prioritzar.
L’escolta empàtica i la comunicació conscient.
L’assertivitat per establir límits.
La resiliència i l’acceptació de la realitat.
Resolució de conflictes i l’art del perdó.
Cultivar la compassió i l’agraïment per créixer com a éssers humans.
Jornada de pràctica intensiva (4h).
Mòdul 3: Mindfulness per a nens i adolescents. Programa Un Lloc Tranquil
Assignatura 3
Programa per a desenvolupar en vuit sessions.
Introduir Mindfulness de forma senzilla i comprensible a partir de l’experiència.
Acords per desenvolupar el programa en un ambient segur i acollidor.
Descobrir la importància dels moments de pràctica regular: enfortir el múscul de l’atenció.
Investigar la tendència a dirigir l’atenció cap al passat o el futur.
Cultivar la capacitat d’observar els pensaments.
Incorporar el concepte de ment poc amable.
La percepció: com ens veiem a nosaltres mateixos i als altres.
Examinar els sentiments associats a les experiències desagradables. Detectar la resistència.
Gestionar emocions difícils. Com calmem el llop que portem dins?
Canviar d’estat quan ens alterem, per no caure en comportaments insans o en conductes addictives.
Practicar l’ús del Mindfulness en la comunicació.
Jornada presencial de pràctica (2h). Taller de prevenció d’addiccions en adolescents (2h)
Mòdul 4: Mindfulness per a la salut i el benestar docent
Assignatura 4
Una mirada cap a l’interior. Autocompassió.
Reconeixement dels nostres recursos interns, capacitats i fortaleses.
Amabilitat, benestar i presencia.
Prendre consciència dels nostres automatismes.
Intel·ligència emocional.
La interconnexió.
La interdependència i la compassió.
Creant i cultivant relacions positives.
La comunicació conscient i l’escolta compassiva (Nivell Avançat).
Prevenció i gestió de conflictes dins i fora de l’escola.
Acceptació, aprenentatges i canvi
Mòdul 5: Mindfulness, de la teoria a la pràctica
Assignatura 5
Oferir Mindfulness a infants i joves, amb quina intenció?
Revisió de programes consolidats d’atenció plena per a infant i joves.
La transformació als centres educatius a través de l’Atenció Plena.
Docents atents i presents, la clau del canvi.
Dissenyar un model real d’implementació del Mindfulness a l’entorn educatiu, que s’adapti a les característiques pròpies de cada centre.
Crear ambients i relacions des del Mindfulness dins i fora de l’escola.
Aprendre a crear espais físics adaptats a les diverses etapes educatives i atenent a la diversitat de centres.
Dissenyar un pla de rutines i accions per al dia a dia de l’escola.
Dissenyar una Jornada pràctica de Mindfulness per a fer amb infants i joves dins o fora de l’escola.
Conèixer els principals reptes durant la implementació.
Avaluar intervencions basades en Mindfulness.
Eines d’observació i mesura.
Creant xarxa. Incloent companys, famílies i comunitat.
Jornada de bany de bosc (3h).
Mòdul 6: Treball final de Postgrau
El Treball Final de Postgrau és per a nosaltres la pedra angular del Pla d’Estudis d’aquest programa i la seva realització́ i presentació és obligatòria per a obtenir la titulació́.
Aquest treball final està pensat per a posar en pràctica les competències adquirides i demostrar l’assoliment dels elements, objectius, continguts i pràctiques mostrades al llarg de tot el programa formatiu.
El projecte serà supervisat per un professor/a tutor que acompanya la progressió, tanmateix el seu desenvolupament és responsabilitat única del participant.
Estada final de Postgrau
(cap de setmana 29,30 de maig i 1 de juny)
Master Class
Mòdul 1
Dr. Vicente Simón, psiquiatre, investigador i catedràtic de psicobiologia, dedicat a l’estudi de la consciència i de la meditació.
Mòdul 2
Taula rodona amb docents formats en Mindfulness i especialistes en educació emocional i atenció plena.
Mòdul 3
Dra. Amy Saltzman, Metge holística i directora de Association for Mindfulness in Education. Fundadora Still Quiet Place.
Mòdul 4
Webinar de temes d’actualitat en entorns educatius: “Resolució de conflictes a l’aula”
Docent/s
David Henestrosa Roca
Mestre, Màster en Ciències del Mindfulnes, Universitat d’Aberdeen
Rosa Torras
Coordinadora de Postgrau i Docent Mòdul 2. Enginyera, terapeuta, coach i instructora de Mindfulness.
Montserrat Segarra
Docent Mòdul 3. Mestra, logopeda i professora de Mindfulnes per a infants i joves.
Mireia Garcia
Docent Mòdul 5. Psicòloga general sanitària, Psicoterapeuta, Psicomotricista, Terapeuta Psicomotriu i Psicocorporal
Format
Sessions grupals en streaming combinant teoria i pràctiques experiencials amb lectures, dinàmiques, vídeos, àudios i exercicis per fer a casa (les sessions quedaran gravades)
Vídeos dels docents per visualitzar durant la setmana.
Tutories i seguiment individualitzat.
Màster classes d’experts i taula rodona de professionals de reconegut prestigi internacional.
Treball Final de Postgrau d’implementació de Mindfulness individualitzat i adaptat al context educatiu de cada participant.
Jornades presencials de pràctica intensiva, bany de bosc i estada de tres dies com a cloenda del Postgrau.
Comunitat de suport per promoure el creixement personal i nodrir-nos els uns dels altres.
SESSIÓ INICIAL PRESENTACIÓ POSTGRAU Divendres 4 d’octubre de 2024 a les 19h
MÒDUL 1 4 SETMANES 11 octubre al 8 novembre de 2024
(11, 18,25, 8 novembre) en divendres
1 Sessió de 2h de 18:30 a 20:30h
MÒDUL 2 4 SETMANES 11 novembre al 13 de desembre de 2024
(15, 22, 29 i 13 des) Divendres
1 Sessió de 2h de 18:30 a 20:30h
Jornada intensiva: Dissabte 14 de desembre 10h a 14h
MÒDUL 3 4 SETMANES 10 de gener al 31 de gener del 2025
(10, 17, 24, 31 de gener) Divendres
1 sessió de 2h de 18:30 a 20:30h
Jornada intensiva: Dissabte 1 de febrer de 10h a 14h.
MÒDUL 4 4 SETMANES 21 de febrer al 14 de març de 2025
(21, 28, 7 i 14 de març) Divendres
1 sessió de 2h de 18:30 a 20:30h
Seminari Treball Final de Postgrau (TFP): divendres 21 de març de 18:30 a 20:30h (introducció TFP)
BANY DE BOSC – Dissabte 29 de març de 2025 de 10 a 14h
MÒDUL 5 4 SETMANES 28 de març al 2 de maig de 2025
(28 març, 4, 25 abril i 2 de maig) Divendres
1 sessió de 2h de 18:30 a 20:30h
ESTADA FINAL DE POSTGRAU 30, 31 de maig i 1 de juny de 2025
Lliurament Treball Final de Postgrau: Dijous 23 de maig del 2025
Cloenda del Postgrau: 6 de juny del 2025 a les 19h ONLINE
3 Webinars al llarg del curs en Dijous a les 19h (entre M1 i M4)
Requisits d'accés
Alumnes amb titulació universitària espanyola
Per accedir a un programa de postgrau amb ple dret has d’estar en possessió d’un títol universitari de grau o equiparable:
Un títol universitari de grau EEES (mínim 180 crèdits ECTS).
o bé:
Un títol de llicenciatura, diplomatura o enginyeria previ a la implantació de l’EEES (mínim 3 cursos acadèmics).
En cas que s’autoritzi la matrícula sense una titulació universitària, s’obtindrà un certificat d’especialització universitària en comptes del títol de postgrau.
Documentació que has de presentar:
Còpia del DNI, Passaport o NIE vigent.
Còpia compulsada del teu títol universitari o del resguard o document en format digital amb el Codi Segur de Verificació. Si no en disposes, aportant l’original i una còpia del títol, et podrem fer la verificació a l’Àrea de Gestió Acadèmica de la UVic- UCC o en qui es designi. Si has obtingut la titulació d’accés al programa de postgrau a la UVic-UCC no cal que presentis el títol universitari.
Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot
Utilitzem cookies al nostre lloc web per oferir-vos l'experiència més rellevant recordant les vostres preferències i visites repetides. En fer clic a "Acceptar-ho tot", accepteu l'ús de TOTES les cookies. Tanmateix, podeu visitar "Configuració de les galetes" per proporcionar un consentiment controlat.
Aquest lloc web utilitza cookies per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D'aquestes, les cookies que es classifiquen com a necessàries s'emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir galetes de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com feu servir aquest lloc web. Aquestes cookies s'emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l'opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d'aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les galetes analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Galeta
Durada
Descripció
_ga
2 anys
La galeta _ga, instal·lada per Google Analytics, calcula les dades de visitants, sessions i campanyes i també fa un seguiment de l'ús del lloc per a l'informe d'anàlisi del lloc. La galeta emmagatzema informació de forma anònima i assigna un número generat aleatòriament per reconèixer els visitants únics.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Galeta
Durada
Descripció
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Aquesta galeta l'estableix el connector de consentiment de galetes de GDPR. La cookie s'utilitza per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les cookies de la categoria "Analítica".
CookieLawInfoConsent
1 year
Enregistra l'estat del botó per defecte de la categoria corresponent amb l'estat de la CCPA. Només funciona en coordinació amb la galeta principal.
viewed_cookie_policy
11 months
La galeta la configura el connector de consentiment de galetes GDPR i s'utilitza per emmagatzemar si l'usuari ha consentit o no l'ús de galetes. No emmagatzema cap dada personal.