El model de l’educació respectuosa:
Actualment, observem a les escoles i famílies una manera de fer diferent envers els infants de la convencionalment existent fins ara. Cada cop són més les famílies implicades en l’educació dels seus fills/es, que demanen una educació de major qualitat i concretament aposten per l’anomenada Educació Respectuosa, caracteritzada principalment pel respecte, l’amor i l’empatia.
No obstant això, l’evidència del dia a dia en les aules ens diu que els problemes conductuals, la manca de límits o de respecte entre els mateixos infants dificulten i incideixen directament en el seu procés d’aprenentatge. Abordem aquesta nova situació, reflexionant i qüestionant-nos: què és el que està succeint? Es confon respecte amb permissivitat? Quin ha de ser el paper de la comunicació família-escola? S’aplica correctament el model que s’entén per l’educació respectuosa? I si treballem conjuntament pel benestar de l’infant?
Us acompanyem en la reflexió i abordatge d’aquesta situació i us donem estratègies, per poder aplicar i entendre correctament l’educació respectuosa amb una nova mirada cap a l’infant (0-6 anys) i cap a les famílies.