Plantegem metodologies actives
Aquest curs en línia de 40 hores ofereix al docent un viatge per conèixer el recorregut històric de la metodologia d’aula a Catalunya. Mitjançant la comparació amb països que lideren l’èxit educatiu establirem pràctiques d’aula creatives i innovadores, on l’alumne és el centre de l’aprenentatge i el docent n’és el guia. El curs se centra a oferir estratègies per aplicar metodologies actives a l’aula i enriquir a l’alumnat amb els seus processos, així com fomentar una avaluació lluny de les proves escrites.
60,00 €
Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.
Mòdul 2: Implicacions de l’ús de les metodologies globalitzadores a l’aula.
Mòdul 3: Metodologies globalitzadores. Estudis de casos.
Formació 100% online i asíncrona amb la plataforma moodle. 40 hores: 36 hores d’acompanyament i seguiment online amb la formadora + 4 hores de treball personal. Horari a la conveniència del/la participant.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Activitat reconeguda en resolució de data 19/03/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
“Ha estat un curs profitós i aclaridor en molts dels conceptes que es necessiten per aplicar noves metodologies a les aules.” Ana Benito López
“Per mi ha estat una revelació, ja que veig que és possible aplicar una altra forma de realitzar la tasca docent molt més efectiva, engrescadora i enriquidora.
Per altra banda, la meva valoració del curs és molt positiva, el fet de poder organitzar-te les activitats i treballar al teu ritme és, en el meu cas, una gran avantatja. Les activitats m’han agradat molt, ja que alhora que adquiries coneixements amb els continguts audiovisuals i els documents compartits, expressaves les teves vivències i opinions.” Nieves Rosa Pérez Barreto