Dotem als alumnes d’eines per organitzar les seves tasques: Tècniques d’estudi i gestió del temps

Aquest curs ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines de treball personal. Mitjançant les tècniques d’estudi, d’organització del temps i d’organització personal, el docent aprendrà a guiar als alumnes en les tasques pròpies com a estudiant.

Inscripció

Inscripció a edició maig

Objectius

  • Conèixer la influència directa de l’autoestima de l’alumne vers l’aprenentatge.
  • Adquirir una idea organitzada del procés d’estudi de l’alumnat.
  • Descobrir el potencial de l’alumnat quan se’ls dota de les eines adequades per afrontar les sessions d’estudi.
  • Desenvolupar pràctiques reals per compartir-les amb els altres docents, creant debat pedagògic i d’enriquiment professional.

Continguts

Mòdul 1: L’alumne com a reflex de la seva autoimatge

  • Quins elements formen part de l’autoimatge de l’alumne.
  • Com influencia l’autoimatge davant l’estudi.
  • Com incidir en l’autoimatge de l’alumne des de l’aula.
  • Eines per detectar una autoimatge negativa i com revertir-la.

Mòdul 2: Organització de les sessions d’estudi

  • Què entenem com a “Sessió d’estudi”.
  • Planificació i organització de les sessions d’estudi.
  • Recursos per evitar distraccions davant l’estudi
  • Tècniques de relaxació i concentració.

Mòdul 3: Procés d’estudi

  • Estratègies per fer front a l’estudi.
  • Recursos de treball davant l’estudi.
  • Mètode de síntesi.
  • Autoavaluació del procés.

Mòdul 4: Avaluació, autoavaluació i millora del propi procés

  • Realització d’exàmens i treballs.
  • Tècniques de revisió i memorització.
  • Tècniques de planificació del treball.
  • Revisió del procés i estratègies de millora.

Metodologia

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.

Formació asincrònica amb la plataforma moodle.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • A partir de l’exposició d’un cas cal elaborar un pla d’actuació per a la millora de l’autoimatge d’un alumne.
  • Participar activament en un fòrum on es planteja la dificultat de l’alumnat adolescent per resoldre problemàtiques personals que afecten la seva concentració davant l’estudi.
  • Cal crear un document on es despleguin els apartats adequats per a l’estudi d’un tema, partint d’una situació fictícia.
  • Elaborar una memòria de treball on s’exposarà, s’analitzarà i s’avaluarà la posada en pràctica de tècniques de memorització amb l’alumnat d’un centre educatiu i els seus resultats.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts

Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Testimonis

“Aquest curs ha estat profitós, és interessant tenir en compte l’estat emocional de l’alumnat i com afecten les seves vides i conflictes personals a l’estudi.

Del que més he tret profit, potser, és de la tasca que ens han demanat de planificació a l’aula.
En aquesta activitat m’he hagut de situar en la meva feina diaria i, aquí sí, he vist com pot ser
d’interessant aplicar tècniques d’estudi en el propi aprenentatge curricular.” Marta Medina Hermida

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot