Com establir un pla d’acció tutorial 

Es tracta d’un curs online de 30 hores molt pràctic per tal que els docents puguin desenvolupar una acció tutorial real i efectiva dins del seu grup classe. Impartit en modalitat asíncrona.

Eines per a una tutoria eficient

60,00 

Objectius

  • Establir les bases per fer una tutoria el màxim de positiva i satisfactòria de cara a l’alumne.
  • Centrar els eixos que s’han de desenvolupar en una activitat tutorial.
  • Aprendre a realitzar els continguts base d’un Pla d’acció tutorial efectiu i factible, per ser aplicat en el centre.
  • Practicar com realitzar entrevistes amb pares i tutors.
  • Aprendre a dur a terme tutories individuals amb els alumnes.
  • Aprendre a dur a terme Juntes d’avaluació i Plans Individualitzats.
  • Experimentar la motivació per saber transmetre-la als alumnes.

Continguts

Mòdul 1: L’adolescent i el grup classe:

  • Concepte d’adolescent i adolescència
  • L’adolescent dins l’aula Rols de l’alumne dins l’aula
  • Què és un equip de treball
  • Apliquem l’explicat al grup-classe

Mòdul 2: Dinàmica de grup i cohesió:

  • Què és la dinàmica de grups
  • Què són les tècniques de dinàmica de grups?
  • Avaluació dels equips de treball

Mòdul 3: Motivació i acció:

  • Què és la motivació?
  • Principals teories de la motivació
  • La frustració
  • El clima a l’aula
  • Avaluació de la motivació

Metodologia

La metodologia a seguir inclourà la lectura de diferents materials, la participació en fòrums de debat i l’elaboració d’alguna activitat didàctica d’aplicació a l’aula.

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • Els alumnes hauran d’entregar un dossier on es treballa el tema proposat. Aquest dossier és extens i complet per tal que el professor vegi si s’ha entès i treballat el tema. És un dossier on se li demanen a l’alumne/a aspectes fonamentals del temari relacionats amb la pràctica real d’una tutoria.
  • Lliurament correcte de les diferents parts de què es compon la programació didàctica i la seva òptima aplicació a l’aula.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula
  • Respondre el qüestionari de satisfacció.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot