El benestar emocional a les aules: implementació d’estratègies de prevenció
Aquest curs online de 30 hores impartit en modalitat asíncrona, ofereix al docent conèixer la realitat de les aules en relació amb el benestar emocional de l’alumnat i adquirir estratègies de prevenció de situacions que el vulneren.
Es tracta d’un curs pensat per dissenyar el pla d’intervenció a l’educació infantil, primària i ESO, amb coherència, amb consciència i sobretot amb l’objectiu de col·laborar a fer que els nostres alumnes creixin amb equilibri emocional i gestió de les pròpies emocions, alhora que esdevinguin ciutadans sensibles i oberts a la intel·ligència emocional.
60,00 €
Mòdul 1: Recorregut històric del benestar emocional i documentació de centre
Mòdul 2: Estratègies pràctiques per implementar el benestar emocional a les aules:
2.1. Creant espais de creixement personal.
2.2. El Mindulness a l’aula, la meditació, la respiració conscient, la musicoteràpia, la risoteràpia, el ioga, i altres estratègies. (Per a cada nivell educatiu).
Mòdul 3: Objectius i beneficis de l’aplicació de les estratègies.
3.1. Objectius i beneficis.
3.2. Com incentivar a tota la comunitat educativa a implementar tècniques de benestar emocional.
3.3. Anàlisi de casos: experiències reals a centres educatius.
Formació asincrònica 100% online amb la plataforma moodle: 27 hores de seguiment i acompanyament amb la docent + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022