Implementació d’estratègies de prevenció per garantir el benestar emocional a les aules
Aquest curs online de 30 hores impartit en modalitat asíncrona, ofereix al docent conèixer la realitat de les aules en relació amb el benestar emocional de l’alumnat i adquirir estratègies de prevenció de situacions que el vulneren.
Es tracta d’un curs pensat per dissenyar el pla d’intervenció a l’educació infantil, primària i ESO, amb coherència, amb consciència i sobretot amb l’objectiu de col·laborar a fer que els nostres alumnes creixin amb equilibri emocional i gestió de les pròpies emocions, alhora que esdevinguin ciutadans sensibles i oberts a la intel·ligència emocional.
60,00 €
Mòdul 1: Recorregut històric del benestar emocional i documentació de centre
Mòdul 2: Estratègies pràctiques per implementar el benestar emocional a les aules:
2.1. Creant espais de creixement personal.
2.2. El Mindulness a l’aula, la meditació, la respiració conscient, la musicoteràpia, la risoteràpia, el ioga, i altres estratègies. (Per a cada nivell educatiu).
Mòdul 3: Objectius i beneficis de l’aplicació de les estratègies.
3.1. Objectius i beneficis.
3.2. Com incentivar a tota la comunitat educativa a implementar tècniques de benestar emocional.
3.3. Anàlisi de casos: experiències reals a centres educatius.
Formació asincrònica 100% online amb la plataforma moodle: 27 hores de seguiment i acompanyament amb la docent + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).