Cap a una educació igualitària i lliure d’estereotips i discriminacions
Aquesta formació online de 30 hores té la voluntat de proporcionar eines per poder identificar les diferents formes de discriminació derivades del sistema sexe-gènere, alhora que ofereix recursos, reflexions i situacions d’aprenentatge per introduir la coeducació en tots els àmbits de la pràctica docent, ja sigui a la Primària, la Secundària o la Formació Professional. Es capacitarà per plantejar noves metodologies i propostes d’activitats innovadores amb perspectiva de gènere que fomentin una educació més igualitària, justa i lliure d’estereotips i discriminacions.
70,00 €
Objectiu General:
Desenvolupar les competències necessàries per promoure, des de l’educació, la igualtat de gènere com a factor clau per a fomentar persones més lliures i una societat més justa i equitativa.
Objectius Específics:
U.D. 1: Les dinàmiques discriminatòries
1.1. El sistema sexe-gènere: la socialització i la construcció de la identitat de gènere. Rols i estereotips
1.2. Discriminacions basades en el gènere: sexisme i androcentrisme. Igualtat des de la diferència
1.3. Coeducació: La transmissió de valors des d’una perspectiva de gènere
U.D. 2: Anàlisi de la meva pràctica docent
2.1. El marc normatiu i curricular: trajectòria de la coeducació
2.2. Trencant clixés: igualtat i equitat
2.3. Bones pràctiques coeducatives. Contes, joguines, llenguatges, textos i contextos d’aprenentatge
2.4. Els sabers de les dones. Qui escriu la història i per a qui?
U.D. 3: El llenguatge inclusiu i no sexista
3.1. La construcció del llenguatge
3.2. Com identificar el sexisme en el llenguatge
3.3. Eines i recomanacions per a l’ús del llenguatge inclusiu i no sexista
U.D. 4: Eines per educar amb perspectiva de gènere
4.1. Models de feminitats i masculinitats
4.2. L’amor romàntic i l’amor amb bons tractes
4.3 Tutoria i orientació acadèmica
4.4. Innovació educativa per la igualtat de gènere
La metodologia que proposem pretén potenciar al màxim les capacitats de les persones participants, combinant treball individual i treball en equip, per afavorir l’intercanvi d’idees i el consens.
Com a punt de partida, plantegem una metodologia amb les següents característiques:
Avaluació de l’aprofitament
A partir dels materials aportats en la plataforma del curs les persones participants hauran de:
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 19/09/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs té el perfil de Diversitat i Educació especial acreditat.