Com esdevenir un docent líder i motivar el teu equip docent
Aquest curs online de 30 hores impartit en modalitat asíncrona, ofereix al docent líder, al que forma part d’equips de presa de decisió del centre educatiu o bé en vol formar. S’estableix un primer contacte amb el Coaching amb l’objectiu d’aprendre els seus principis i funcionament. Es coneix les possibilitats d’aplicació en equips docents i els resultats de gran motivació que desperten en tota la comunitat educativa.
El docent líder es converteix en un verdader guia del seu equip, el qual sap oferir la motivació que es necessita en cada moment, establint una relació directa amb l’èxit educatiu i en la transformació educativa.
Es faciliten estratègies concretes per ser aplicades en diferents entorns i s’ajuda a reflexionar sobre la importància de com comunicar per arribar a objectius i per canviar realitats. S’ensenya el poder del Coaching com a eina de modificació d’entorns educatius.
60,00 €
• Aprendre què és el coaching, els seus principis i el seu funcionament.
• Reflexionar sobre com ens comuniquem i què transmetem als altres amb l’objectiu de canviar realitats.
• Descobrir el potencial de l’ús de les tècniques del coaching per canviar entorns educatius.
• Entendre la comunicació assertiva com una eina amb un gran potencial per incentivar la motivació de tota la comunitat educativa.
Mòdul 1: Recorregut històric i contextualització.
1.1. Recorregut històric del coaching.
1.2. Què és el coaching i quins son els seus principis.
1.3. Camps d’aplicació i rols.
Mòdul 2: Coaching en entorns educatius.
2.1. El director líder.
2.2. Liderar centres que aprenen.
2.3. Convivència, benestar i motivació.
Mòdul 3: Aplicació del coaching en equips docents.
3.1. Motivar per liderar el canvi.
3.2. Tècniques d’aplicació en la gestió de grups.
3.3. Estratègies de comunicació assertiva mitjançant el coaching.
Formació asincrònica 100% online amb la plataforma moodle: 27 hores de seguiment i acompanyament amb la docent + 3 hores de treball personal.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
• Elaboració del 100 % de les activitats proposades
• Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
• Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022