Com fomentar la lectura i l’ús de les biblioteques als centres educatius:
Aquest curs online asíncron de 30 hores ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines que el motivin davant la lectura. Partint de la biblioteca d’aula, la biblioteca de centre i activitats pràctiques per incentivar el gust per la lectura, volem acostar a l’infant i jove al món lector. Mitjançant teoria i pràctica, el docent entendrà el procés lector i com incidir en la motivació de l’alumnat i oferir activitats per als 3 nivells: infantil, primària i secundària, tenint en compte en tot moment, el DECRET 21/2023, de 7 de febrer, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil i el decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.
60,00 €
Mòdul 1: L’alumne lector i el rol del Mestre que el motiva a llegir en les 3 etapes (infantil, primària i secundària)
Mòdul 2: Espais de lectura (Gestió i organització del temps de lectura en el centre educatiu en les 3 etapes infantil, primària i secundària)
• Àmbits d’actuació pedagògica de la biblioteca d’aula.
Mòdul 3: Planificació d’activitats de lectura per a infantil, primària i secundària:
• Padrins lectors.
• La maleta de contes.
• Vista d’autors.
• Tallers de lectura.
• Lectura en digital.
• Canal Booktubers.
• Altres activitats que incentiven la lectura.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.
Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.
Activitat reconeguda en resolució de data 19/09/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
Aquest curs té el perfil de Lectura i Biblioteca acreditat.
Estic molt contenta d’haver fet el curs. He ampliat els meus coneixements sobre el procés de la lectura i he après moltes activitats per fer a l’aula.
A més a més, el curs m’ha permès conèixer com funcionen algunes biblioteques escolars i quines activitats s’hi fan i també m’ha permès descobrir pàgines web relacionades amb la lectura i enllaços interessants que podré fer servir en el meu dia a dia a l’aula.
Núria Comas Lou