Els principis de l’economia circular proporcionen una oportunitat perquè els empresaris i comerciants augmentin l’atractiu de la seva oferta i aprofundeixin la seva connexió amb els seus clients.
En l’economia circular, els productes es mantenen en ús tant com sigui possible a través de múltiples “vides de servei”, així el valor màxim s’extreu d’ells mentre s’utilitza, i els materials en ells es recuperen i es regeneren al final de cada vida.
La pràctica de l’economia circular té beneficis per a les empreses:
• El valor d’abastament: recull tota mena de reducció de costos directes que s’obtenen per incorporar materials recuperats. El cost d’adquisició dels materials és inferior al preu d’adquirir-los nous als proveïdors habituals.
• El valor ambiental: recull els beneficis que resulten
d’una millora d’empremtes ecològiques, per exemple: facilitat de compliment de normatives i la millora de la imatge verda.
• El valor de client: capta l’increment de la fidelitat dels clients, la millora de la satisfacció i la preferència dels productes.
Tallers pràctics i exposicions magistrals.
Txomin Mateos. Llicenciat en Administració i Direcció d’empreses a la UAB i PDD per l’ IESE. Consultor d’empreses. Formador de màrqueting, comercial i emprenedoria per a empreses, emprenedors i diferents institucions com Col·legi de Periodistes, FUMH, Consell Comarcal, DIBA. Coordinador de la Càtedra Circularcat d’Economia Circular de la Fundació Universitària Martí l’Humà.
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022
4 de desembre del 2022
20 de novembre del 2022