Eines pràctiques de gestió del teu dia a dia a l’Escola Bressol

Aquest curs online asíncron de 40 hores de durada va dirigit a docents que volen un reciclatge en les funcions de docent a les Escoles Bressol.

Des de la planificació de l’acció educativa, al desenvolupament de les habilitats emocionals dels infants, passant per la comunicació assertiva amb les famílies. És un curs molt complet on adquiriràs eines pràctiques de gestió.

Gestió d’aula i funcions docents a l’Escola Bressol

80,00 

Objectius

  • Aprendre quines són les característiques bàsiques de l’educació a les Escoles Bressol.
  • Reflexionar sobre com desenvolupar aptituds docents per a les Escoles Bressol.
  • Descobrir el potencial de les noves tendències educatives tot actualitzant-se en les funcions docents.

Continguts

Mòdul 1: Contextualització i normativa vigent

  • Normatives de context. El nou currículum.
  • Desenvolupament i psicologia infantil 0-3.
  • Pedagogia i metodologia 0-3.

Mòdul 2: Gestió d’aula

2.1. Comunicació efectiva: objectius i claus d’èxit.

2.2. Planificació de propostes pedagògiques: escenaris i situacions d’aprenentatge.

2.3. Atenció a la diversitat. Aplicació de la DUA a l’aula.

2.4. Promoció de la salut i prevenció de malalties en infants.

2.5. El benestar emocional a l’Escola Bressol.

2.6. La coeducació a les aules 0-3.

Metodologia

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

 

Certificació

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Avaluació de l’aprofitament

  • Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents exemples de gestió d’aula i valoració del seu impacte en la realitat de centre.
  • A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies es poden posar en pràctica en el centre per fomentar la bona gestió d’aula.
  • Elaborar un pla estratègic d’actuació que incideixi en la qualitat de la tasca docent en les Escoles Bressol.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’Escola Bressol.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot