Lideratge i funció directiva de l’Escola Bressol

Aquest curs online asíncron de 60 hores va dirigit a docents que són o volen ser directors o directores d’Escola Bressol. Amb ell s’aconseguirà els coneixements i eines per gestionar una Escola Bressol.

Des de la planificació de l’acció educativa, a la coordinació pedagògica i passant per la gestió d’equips i lideratge. És un curs molt complet on adquiriràs eines pràctiques de gestió.

Lideratge i funció directiva de l’Escola Bressol

100,00 

Objectius

  • Aprendre quines són les eines bàsiques de gestió d’equips.
  • Reflexionar sobre com ens comuniquem i què transmetem als altres amb l’objectiu de canviar realitats.
  • Descobrir el potencial de l’ús de les estratègies de planificació i gestió pedagògica per a l’èxit educatiu en les Escoles Bressol.

Continguts

Mòdul 1: Contextualització i normativa vigent.

  • Normatives de context.
  • El nou currículum.
  • Documents de gestió de centre.

Mòdul 2: La importància de la comunicació assertiva dins el centre educatiu.

2.1. Què és la comunicació assertiva: objectius i  claus d’èxit.

2.2. Entorns sistèmics: com funcionen i com ens poden beneficiar.

2.3. Estratègies de la comunicació assertiva per al lideratge motivacional.

Mòdul 3: Gestió del centre

  1. Gestió del temps.
  2. Resolució de conflictes.
  3. Com fer reunions efectives.

Metodologia

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 54 hores + 6 hores de treball personal.

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Docent/s

 

Mireia Valdés Llonch

Docent, Psicopedagoga, Directora de Centre Educatiu Públic i Professora a la UB.

Assessora i formadora de centres educatius.

Experta en lideratge motivacional i comunicació per a l’èxit educatiu. Experta en gestió emocional i d’equips humans.

Practitioner en PNL.

Certificació

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Avaluació de l’aprofitament

  • Participar activament en un fòrum on es plantejaran diferents models de comunicació i reflexionar sobre el seu impacte en l’entorn educatiu.
  • A partir de l’exposició d’un cas justificar quines estratègies es poden posar en pràctica en el centre per fomentar la motivació i cohesió de la comunitat educativa.
  • Partint d’un cas fictici, elaborar un Pla d’Actuació per a planificar estratègies per motivar un equip docent.
  • Elaborar un pla d’acollida per al professorat nouvingut.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’Escola Bressol.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot