En ocasions, la imatge externa de l’empresa no es correspon amb l’ organització interna que presenta conflictes i problemes a diferents nivells i causes derivades d’ un inquiet clima laboral, d’ un erroni lideratge, de comportaments tòxics, d’ una comunicació deficient i de relacions tenses que produeixen pèrdua d’ eficàcia i eficiència i repercuteixen en els resultats.
Per realitzar una autocrítica constructiva, ens hem de preguntar si presentem un equilibri entre els tres pilars bàsics i una base catalitzadora (la comunicació) amb l’objectiu de planificar canvis i/o millores per aconseguir una gestió eficaç i eficient.
Aquella organització que posseeixi una comunicació fluida, instrueixi els seus comandaments, conegui amb detall el seu segment de mercat, posseeixi el coneixement per desenvolupar nous escenaris de mercat, accepti l’ auto-crítica per millorar dia a dia, interioritzi la seva interdependència departamental, formi els seus empleats, estigui a l’avantguarda de les tecnologies i innovi, tindrà garantit el seu èxit.