Com motivar els infants i adolescents a llegir i a gaudir-ne
Aquest curs en línia de 30 hores ofereix estratègies per al docent per tal de dotar a l’alumnat d’eines que el motivin davant la lectura. Partint de la biblioteca d’aula, la biblioteca de centre i activitats pràctiques per incentivar el gust per la lectura, volem acostar a l’infant i jove al món lector. Mitjançant teoria i pràctica, el docent entendrà el procés lector i com incidir en la motivació de l’alumnat.
50,00 €
Mòdul 1: L’alumne lector i el mestr@ que fa llegir
• Què i com és el procés lector (procés d’aprenentatge de la lectura).
• Com influencia la lectura en la vida de l’estudiant.
• Com ha de ser el docent lector.
• Treball en xarxa i difusió de la biblioteca escolar.
Mòdul 2: Espais de lectura (Gestió i organització del temps de lectura en el centre educatiu).
• Àmbits d’actuació pedagògica de la biblioteca d’aula.
• Àmbits d’actuació pedagògica de la biblioteca de centre.
• Racons de lectura.
• Bibliopati.
Mòdul 3: Planificació d’activitats de lectura.
• Padrins lectors.
• La maleta de contes.
• Vista d’autors.
• Tallers de lectura.
• Lectura en digital.
• Canal Booktubers.
• Altres activitats que incentiven la lectura.
Formació 100% online i asíncrona amb la plataforma moodle. 30 hores: 27 hores d’acompanyament i seguiment online amb la formadora + 3 hores de treball personal. Horari a la conveniència del/la participant.
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.
Avaluació de l’aprofitament
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Activitat reconeguda en resolució de data 19/03/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).
“Estic molt contenta d’haver fet el curs. He ampliat els meus coneixements sobre el procés de la lectura i he après moltes activitats per fer a l’aula.
A més a més, el curs m’ha permès conèixer com funcionen algunes biblioteques escolars i quines activitats s’hi fan i també m’ha permès descobrir pàgines web relacionades amb la lectura i enllaços interessants que podré fer servir en el meu dia a dia a l’aula.”
Núria Comas Lou