Educant en la tolerància al “NO” i en la gestió de la frustració

Aquest curs online asíncron de 30 hores t’ofereix entendre els nous estils de criança respectuosa i natural. Pretén treballar una nova mirada dels docents cap als infants i proporcionar-los les estratègies i eines per cooperar de manera paral·lela famílies i escola.

El curs et permetrà ser conscient de quines són les bases de la pedagogia respectuosa i quines són les conseqüències que et pots trobar a l’aula en cas de no ser ben aplicada.

Una nova mirada cap als infants de 0 a 6 anys. Les noves generacions i l’educació respectuosa

60,00 

Objectius

  • Conèixer els nous estils de criança actuals
  • Obrir una nova mirada cap als infants.
  • Conèixer les conseqüències d’una criança respectuosa aplicada de manera incorrecta
  • Determinar el paper del docent davant la falta de límits, rebequeries, baixa tolerància a la frustració, desig d’immediatesa dels infants d’avui en dia.
  • Tenir clara la importància de la comunicació família-escola

Continguts

Mòdul 1: Educació respectuosa

  • Què és l’educació respectuosa
  • Principis de l’educació respectuosa
  • Avantatges d’aquesta educació
  • Educació respectuosa i nou estil de criança
  • Conseqüències d’una aplicació incorrecta

Mòdul 2: Paper del docent davant les noves generacions d’alumnes

  • Nova mirada cap als infants
  • Com actuar davant de comportaments dels infants:
    • Rebequeries
    • Falta de límits
    • Baixa tolerància a la frustració
    • Immediatesa
    • Agressivitat
    • Infants emperadors
  • Gestió de les emocions

Mòdul 3: Importància de la col·laboració Família-Escola

  • Comunicació família-escola
  • Diàleg des del respecte
  • Importància de no fer judicis

Metodologia

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.

Docent/s

Verònica Espelta Moragues

Pedagoga, Mestra i Coordinadora d’Infantil.

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • A partir de l’exposició d’un cas cal elaborar un pla d’actuació per a la millora d’actuació davant de l’infant.
  • Plantejar la dificultat de l’alumnat dins l’aula i la seva gestió.
  • Cal crear un document on es despleguin els apartats adequats per a l’estudi d’un tema, utilitzant alguna de les pràctiques que es presenten.
  • Presentar un cas real de falta de comunicació família i escola i com es podria solucionar amb les eines adquirides.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot