Aquest curs en línia de 30 hores està pensat com a formació continuada per a mestres d’educació infantil, amb l’objectiu d’aprofundir en les pràctiques educatives centrades en el joc lliure i el material no estructurat. Es planteja des d’una mirada respectuosa cap al desenvolupament natural dels infants. Els mini mons i les peces soltes esdevenen propostes potents per fomentar la creativitat, l’expressió simbòlica i l’autonomia.
La formació convida a repensar l’espai educatiu com a entorn d’experimentació i descoberta, alhora que reforça el paper del docent com a observador actiu, dissenyador d’ambients i acompanyant dels processos d’aprenentatge.
60,00 €
Mòdul 1: El joc no estructurat com a base pedagògica
1.1 Què és el joc no estructurat?
1.2 Funcions educatives del joc lliure
1.3 Corrents pedagògiques que donen suport al joc lliure
Mòdul 2: Les peces soltes. Materials oberts per a un joc ric i significatiu
2.1 La teoria de les peces soltes (Simon Nicholson)
2.2 Tipologies de peces soltes
2.3 Criteris per a la selecció i organització
2.4 Per què són importants a l’educació?
2.5 Beneficis del joc amb les peces soltes.
2.6 L’oferta com a invitació al joc
2.7 Guia didàctica
Mòdul 3: Els mini mons. Escenaris per al joc simbòlic i l’expressió
3.1 Què són els mini mons?
3.2 Creació i proposta de mini mons
3.3 Guia didàctica
3.4 Beneficis educatius dels mini mons
Mòdul 4: L’educador en el joc no estructurat
4.1 Tasques de l’educador
4.2 El rol de l’educador en el joc no estructurat
4.3 Estratègies d’observació activa: què, quan i quan intervenir?
4.4 Documentació pedagògica
El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes. A través de presentacions i vídeos es reforçaran els continguts.
Formació asíncrona amb la plataforma Moodle: 27 hores d’acompanyament i seguiment + 3 hores de treball personal.
Avaluació de l’aprofitament
L’avaluació consistirà en les diferents tasques d’avaluació corresponents a cada mòdul. Per tal de superar el curs, aquestes tasques hauran de ser valorades positivament.
Avaluació de la satisfacció
Requisits de certificació
Activitat reconeguda en resolució de data 17/09/2025 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).