Apropem-nos al món de les Altes Capacitats coneixent, comprenent, atenent i potenciant els nostres alumnes

Els alumnes amb Altes Capacitats destaquen per unes capacitats i potencialitats per sobre de la mitja, a més d’una peculiar manera de ser i de sentir. Aquesta formació ofereix als professionals de l’educació una mirada i apropament al peculiar món de les Altes Capacitats. Trencant falsos mites, posant atenció en què són les Altes Capacitats, quines són les seves característiques i quins són els indicadors per a poder identificar-los. És imprescindible que els adults disposem d’unes nocions bàsiques sobre les altes capacitats per a poder oferir una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives i un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula.

Curs online de 40 hores impartit en modalitat asíncrona.

Altes Capacitats: de la identificació a la intervenció

80,00 

Objectius

  • Conèixer i comprendre les altres capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  • Conèixer mites i estereotips que distorsionen les necessitats de suport intervenció educativa per a l’alumnat amb altes capacitats.
  • Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l’educació inclusiva
  • Dotar al mestre i educador de recursos curriculars, mesures i suports per a poder atendre i potenciar les altes capacitats dins l’aula.
  • Disposar d’estratègies i recursos actitudinals per atendre l’alumnat amb altes capacitats establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  • Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, riques i humanes amb els alumnes.

Continguts

Mòdul 1: Què són les Altes Capacitats

  • Característiques dels nens/es amb Altes Capacitats
  • Com són i com aprenen
  • Problemes associats a les Altes Capacitats

Mòdul 2: Identificació i Avaluació dels nens i nenes amb Altes Capacitats Intel·lectuals

  • Identificació i avaluació
  • Teoria de la intel·ligència: Renzulli i Gardner
  • Neurociència en les Altes Capacitats
  • Instruments d’identificació de les Altes Capacitats

Mòdul 3: Les Altes Capacitats a l’escola

  • Detecció i actuació en l’àmbit educatiu
  • Intervenció i estratègies
  • El mestre d’alumnes amb Altes Capacitats

Mòdul 4: La família en les Altes Capacitats

  • La família en les Altes Capacitats
  • L’adolescent amb Altes Capacitats
  • Legislació

Metodologia

La metodologia durant el curs és una exposició teòrica, amb dues propostes audiovisuals i pràctica, i aprofitament interacció mestre-alumne.

Formació asincrònica amb la plataforma moodle: 36 hores + 4 hores de treball personal.

Docent/s

Laura Duran Jiménez

Terapeuta Gestalt Infantil i Adolescents. Mestra Primària i Educació Especial. Màster especialista en Altes Capacitats

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • Reflexió i tasca dels dos audiovisuals relacionades amb la teoria dels mòduls.
  • Participar activament en les dinàmiques i casos que es plantejaran en el curs.
  • Participar en les preguntes del fòrum, que conviden a reflexionar i fer propostes.
  • Adaptació d’una unitat de programació que els alumnes escollin, per a un alumne amb Altes Capacitats.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.

 

  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades.
  • Participació en el 80 % dels fòrums.
  • Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Perfil

Perfil acreditat: Diversitat i Educació especial

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot