Com aplicar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a l’aula?

Aquest curs online de 30 hores impartit en modalitat asíncrona, pretén dotar de coneixements informàtics al professorat perquè actualment l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en els contextos educatius s’ha fet completament necessària. Cal assenyalar que les pràctiques d’ensenyament amb aquests mitjans estan condicionades als coneixements dels docents, de manera que si els formadors tenen més coneixements TIC es poden aplicar dins les aules de manera efectiva i aportar un plus afegit per poder assolir els objectius marcats.

Recursos i usos educatius de les TIC

60,00 

Objectius

  • Donar recursos al docent per conèixer i descobrir aplicacions TIC i poder usar-les a les aules amb les noves metodologies d’aprenentatge.
  • Analitzar el potencial de les TIC a les aules
  • Reflexionar i avaluar les bones pràctiques en l’ús de les TIC dins les aules.
  • Descobrir diverses aplicacions creatives com a mètode d’aprenentatge a l’aula

Continguts

Mòdul 1: Les aplicacions TIC creatives

  • Com es defineixen les aplicacions educatives creatives amb TIC
  • Quins elements donen valor a aquestes aplicacions

Mòdul 2: Aplicacions creatives amb valor afegit (exemple: Symbaloo)

  • Symbaloo com a eina web per a fomentar l’experiència didàctica amb aplicacions interactives.

Metodologia

El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.

Formació asincrònica amb la plataforma Moodle: 27 hores + 3 hores de treball personal.

Docent/s

Marc Troyano i Roca

Psicopedagog, Antropòleg, gestor cultural i docent

Certificació

Avaluació de l’aprofitament

  • A partir dels materials aportats en la plataforma del curs i amb els fòrums de debat caldrà analitzar i debatre quins elements donen valor a les aplicacions creatives que podem trobar al web i quines utilitats hi veiem per a poder aplicar a les aules i aconseguir un aprenentatge més significatiu i constructiu.
  • Cada participant haurà de crear un Symbaloo amb recursos TAC.

Avaluació de la satisfacció

  • Observació i control de l’evolució de l’aprenentatge dels continguts teòrics i pràctics i la seva aplicació i aprofitament en la tasca professional dins l’escola i la seva concreció a l’aula.
  • Enquesta de valoració del grau de satisfacció al final del curs, pel que fa al professorat, materials, objectius, organització i adequació a les expectatives del curs.

Requisits de certificació

  • Elaboració del 100 % de les activitats proposades
  • Participació en, com a mínim, el 80 % dels fòrums establerts

Realització i lliurament correcte de les activitats pràctiques proposades i la seva òptima aplicació a l’aula.

Reconeixement

Activitat reconeguda en resolució de data 12/06/2024 pel Departament d’Educació en virtut de l’Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Vols rebre informació?


Subscriu-te a la nostra newsletter per estar al dia de tot