En ocasions, la imatge externa de l’empresa no es correspon amb l’ organització interna que presenta conflictes i problemes a diferents nivells i causes derivades d’ un inquiet clima laboral, d’ un erroni lideratge, de comportaments tòxics, d’ una comunicació deficient i de relacions tenses que produeixen pèrdua d’ eficàcia i eficiència i repercuteixen en els resultats.
Per realitzar una autocrítica constructiva, ens hem de preguntar si presentem un equilibri entre els tres pilars bàsics i una base catalitzadora (la comunicació) amb l’objectiu de planificar canvis i/o millores per aconseguir una gestió eficaç i eficient.
Aquella organització que posseeixi una comunicació fluida, instrueixi els seus comandaments, conegui amb detall el seu segment de mercat, posseeixi el coneixement per desenvolupar nous escenaris de mercat, accepti l’ auto-crítica per millorar dia a dia, interioritzi la seva interdependència departamental, formi els seus empleats, estigui a l’avantguarda de les tecnologies i innovi, tindrà garantit el seu èxit.
PRIMERA PART
SEGONA PART
Utilitzem el Mètode VAS, desenvolupat per nosaltres des de fa més de 18 anys. El seu significat deriva de l’estudi de les tres capacitats que com a éssers humans presentem en major o menor mesura: Capacitat Visual (la més desenvolupada), Capacitat auditiva, ja que escoltem per contestar, no per comprendre, quan hauria de ser al revés; i la Capacitat Sensitiva, la capacidd dels sentiments i les emocions.
Pel que fa a la Capacitat Visual, utilitzem escenes de vídeo amb l’objectiu d’ancorar els conceptes, identificar-se amb els personatges i situacions i detectar les percepcions dels diferents participants.
En relació amb la Capacitat Auditiva, exposar de forma senzilla i pràctica, les tècniques i tàctiques, exposant la tècnica com a mètode, eina o procediment per arribar als objectius i la tàctica, que inclou “el com” utilitzem les tècniques en funció del nostre perfil competencial, habilitats i destreses.
Finalment, la Capacitat Sensitiva i/o emocional, detectant la percepció de cada participant. Les seves motivacions, sentiments i emocions en assumir una sèrie de reptes i la seva relació amb l’ entorn, tant a nivell de context, com la seva interrelació personal.
Per a això, exposem la importància de les capacitats i comportaments inclosos en la Intel·ligència Emocional, tant a nivell intrapersonal com interpersonal. És una forma de reflexió i autoconeixement.
Tot això, amb l’ objectiu d’ aconseguir una complicitat amb el participant i generar un clima positiu en la relació amb els monitors.
Javier Gay de Liébana ha estat durant 30 anys directiu d’empreses. Avui es dedica full time a la consultoria i a la formació en empreses públiques i privades, el que li permet fer el que més li agrada: compartir experiències. També és Responsable Pedagògic a Walking Formació i membre de l’Associació de Neurociència de Barcelona.
Presencial
11 de juliol del 2023
21 de desembre del 2022
15 de desembre del 2022